شهردار منطقه 4 از آماده سازی جایگاه زمستانی پرندگان گرمسیری در ضلع شمالی فاز اول باغ پرندگان تهران خبر داد و گفت: این زیستگاه زمستانی تا 2 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

حسن کریمیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان اکثر پرندگان زینتی متعلق به مناطق ماره گرمسیری و نیمه گرمسیری هستند و باید دما و رطوبت برای آنان مناسب باشد و در حال حاضر زمینی به مساحت 900 متر مربع در حال آماده سازی و جایگاه زمستانی این نوع پرندگان مجموعه است تا شهروندان در فصل زمستان بتوانند بدون هیچ محدودیتی از پرندگان این مجوعه بی نظیر دیدن کنند.

شهردار منطقه 4 ادامه داد: این جایگاه در فضایی سر سبز با پوشش دو جداره از جنس upvc که یک نوع عایق گرما است پوشیده می شود و در طراحی مجموعه جایگاه هر گونه پرنده قبل از احداث بر روی پلان موقعیت و نقشه اصلی در نظر گرفته شده است بطوری که با توجه به تعداد تقریبی و نوع گونه پرندگان که مورد نیاز است برای پرندگانی که زیستگاه مشترکی دارند محل مشخصی درست شده است.

کریمیان تاکید کرد: در حال حاضر بتون ریزی فنداسیون در حال اجراست و اسکلت این سازه از نوع گالوانیزه و از بدنه های دوجداره استفاده می شود و همچنین سیستم گرمایشی مرکزی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طبق پیش بینی کارشناسان زیسیتی مجموعه پرندگان آبزی با استفاده تاسیسات زیر بنایی در فصل سرما می توانند با حفظ دمای دو برکه این مجموعه در محیط باز مجموعه بدون هیچ مشکلی در این فضا به حیات خود ادامه دهند.
کریمیان خاطر نشان کرد: امید است جایگاه پرندگان تا 2 ماه آینده به بهره برداری برسد و در روزهای سرد پاییز و زمستان شهروندان از این محیط بی نظیر بدون هیچ مشکلی بازدید کنند./ف

برچسب ها: گالوانیزه ، دوجداره ، دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار