شهرکرد/

محيط بان، حافظ حريم طبيعت و تنوع زيستي كشور است

استاندار چهارمحال و بختياري، از محيط باني به عنوان شغل الهي با رويكرد حفظ محيط تكاملي انسان ياد كرد و گفت: محيط بان، حافظ حريم طبيعت و تنوع زيستي كشور است.

علي اصغر عنابستاني، همزمان با سالروز ميلاد حضرت امام رضا (عليه السلام) و روز ملي محيط بان در آيين تجليل از حافظان عرصه محيط زيست استان چهارمحال و بختياري در موزه حيات وحش محيط زيست استان، گفت: محيط بانان با حفظ محيط تكامل انسان كمك بزرگي به بشر براي ارتقاء فكري مي كنند، چرا كه انسان به علت نزول فكري به زمين هبوط كرد.
وي اظهار داشت: محيط بانان، اين كار مقدس را با كمترين حقوق و مزايا و كمترين حمايت هاي قانوني انجام مي دهند، بنابراين لازم است مديران و دست اندركاران نيز براي بهبود وضعيت استخدامي و پايه حقوقي اين قشر تلاش كنند.
عنابستاني افزود: محيط بانان افرادي دلسوز، بريده از ماديات و عاشق مخلوقات خداوند هستند و همه كساني كه به عنوان محيط بان استخدام مي شوند شايسته تقديرند چرا كه در راه حفاظت از طبيعت بسياري از آنان شهيد و مجروح مي شوند.
استاندار چهارمحال و بختياري، با بيان اينكه در 1.5 سال گذشته وضعيت اعتباري استان مطلوب نبوده است، گفت: عملكرد اداره كل حفاظت محيط زيست چهارمحال وبختياري با توجه به كمبود اعتبارات مطلوب است و در سخت ترين شرايط، اقدامات مناسبي در اين اداره كل انجام شد.
مديركل حفاظت محيط زيست استان چهارمحال و بختياري نيز در اين آيين افزود: ساختار تشكيلاتي اين اداره كل در سال هاي گذشته از 83 پست به 385 پست سازماني افزايش يافت و 10 اداره تخصصي در اين اداره كل تشكيل و ايجاد تشكيلات مستقل اداري در شهرستان هاي تازه تاسيس كيار، بن و سامان نيز انجام شد.
سعيد يوسف پور افزود: ثبت جهاني تالاب چغاخور، افزايش سطح مناطق تحت مديريت اين اداره كل و معرفي ذخيره گاه تنگ صياد و برنامه ريزي براي معرفي سبزكوه به يونسكو و تحقق 20 درصد كاهش سطح آلاينده هاي محيط زيست با همكاري واحدهاي صنعتي و اين اداره كل از ديگر اقدامات حفاظت محيط زيست محسوب مي شود.
وي اظهار داشت: در سال گذشته نيز با كمترين اعتبارات، ناوگان اداره كل به 9 دستگاه ماشين كمك دار مجهز شد و لوازم اطفاء حريق، سهميه لباس، كفش و اسلحه و ديگر امكانات مورد نياز محيط بانان خريداري و تامين شد.
در اين آيين از محيط بانان نمونه استان چهارمحال و بختياري و خبرنگاران فعال این استان در عرصه حفظ محيط زيست استان چهارمحال و بختياري با اهداء لوح تقدير، تجليل شد.
سالروز ميلاد حضرت امام رضا (عليه السلام) با تمسك به يكي از القاب آن حضرت با عنوان ضامن آهو به عنوان روز ملي محيط بان نامگذاري شده است./س

 

برچسب ها: محیط بان ، حافظ ، حریم ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.