شركت نفت و گاز پارسيان حدود ۷۰ درصد از منابع مالي براي انجام سرمايه گذاري مستقيم در طرح ساخت پالايشگاه جديد (پارس) در شيراز را تامين مي كند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، عبدالرحيم شمس الديني مديرعامل شركت پالايش نفت شيراز گفت: هم اينك مذاكرات اوليه در اين بخش انجام شده است و از مسوولان استان فارس هم انتظار داريم با مشاركت و همدلي بيشتر، زمينه اجرايي شدن اين طرح را هرچه زودتر فراهم كنند.
وي افزود: اجرايي شدن طرحهای نفت و گاز، كمك بسيار بزرگي به حل مشكل بيكاري در استان فارس مي كند.
شمس الديني ادامه داد: پالايشگاه شيراز سال ۱۳۴۹ توسط يك شركت آمريكايي طراحي شد و درسال ۱۳۵۲ به بهره‌ برداري رسيد و در طراحي اوليه ۴۰ هزار بشكه نفت خام از حوزه نفتي گچساران، براي خوراك آن پيش‌بيني شده بود.
وي با اشاره به پيشينه و توان تخصصي نيروهاي حاضر و فعال در پالايشگاه شيراز گفت: همچنين از سه ماه قبل با ساخت خط لوله سروستان، و سعادت آباد ، زمينه انتقال 14 هزار بشكه روزانه، از سروستان به پالايشگاه شيراز فراهم شد.
شمس الديني افزود: نفت خام ميدان هاي نفتي سروستان و سعادت آباد از طريق يك خط لوله ۱۰ اينچ ۱۳۰ كيلومتري به پالايشگاه مي رسد و همزمان با راه اندازي اين خط سه مخزن هريك به ظرفيت ۵۰ هزار مترمكعب به بهره برداري رسيد.
وي گفت: خط لوله فراشبند نيز از قابليت انتقال روزانه شش هزار و ۵۰۰ بشكه به اين پالايشگاه برخوردار است و زمينه براي افزايش اين ميزان تا ۱۰ هزار بشكه در روز مهيا است.
مديرعامل شركت پالايش نفت شيراز ادامه داد: تا كنون روزانه ۴۰ تانكر نفت‌كش، نياز ما را از پالايشگاه فراشبند تامين مي‌كرد و با ساخت خط لوله سوم، اين نياز برطرف خواهد شد.
شمس الديني بیان کرد: پالايشگاه شيراز در هفت سال گذشته ، فعاليت‌هاي خود را بدون هيچ حادثه اي انجام داده و اين مهم مديون نيروهاي با تجربه و تلاش كاركنان اين پالايشگاه است./س

برچسب ها: تامین ، پالایشگاه ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.