عزت اله اکبری ملی پوش اهل جویبار وزن 74 کیلو گرم تیم کشتی آزاد ایران به مدال نقره مسابقات جهانی 2013 بوداپست رسیدو باعث قهرمانی تیم کشورمان در این رقابتها شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،یازده سال پیش  ودر جریان مسابقات جهانی2002 تهران زمانی که تیم ایران احتیاج به طلای مهدی حاجی زاده دروزن 74 کیلو گرم داشت این کشتی گیر جویباری توانست با شکست ماگمد عيسی حاجی اف و کسب مدال طلای خود تیم ایران را قهرمان جهان کند.

هم اکنون یازده سال از این ماجرا گذشته ودر حالی که تیم ایران فقط احتیاج به مدال برنز عزت اله اکبری آزاد کار جویباری کشورمان در وزن 74 کیلو گرم داشت این کشتی گیر جوان در حالی که پیش از مسابقات کسی شانسی را برای او در نظر نداشت با شایستگی به فینال رسید و هر چند مقابل جردن باروز آمریکایی دارنده مدال طلای المپیک و جهان مغلوب شد اما با حضورش در فینال قهرمانی ایران را برای پنجمین بار در مسابقات جهانی رقم زد.

تیم ایران با این قهرمانی پس از 48 سال در خارج از خانه قهرمان جهان شد  که برای سومین بار خارج از خانه به این مهم رسید.

مسابقه‌های جهانی 1961 یوکوهاما، 1965 منچستر، 1998 تهران و 2002 تهران چهار عنوان قهرمانی پیشین ایران در مسابقه‌های جهانی هستند.

 بر این اساس عزت اله اکبری نماینده کشورمان در وزن 74 کیلوگرم، در دور نخست با نتیجه 10 بر 2 الکساندر بورکا از مولداوی را شکست داد. وی در دور دوم مقابل جاکوب ماکاراشویلی از گرجستان را با نتیجه 7 بر صفر به برتری دست یافت، اکبری در دور سوم مورا بلانکو از کوبا را با نتیجه 5 بر 2 شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله شوسوکه تاکاتانی از ژاپن را با نتیجه 6- 4 از پیش روی برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اکبری در دیدار نیمه نهایی رشید قربان اف از ازبکستان را با نتیجه 4 بر 3 شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. اکبری برای کسب مدال طلا به مصاف جردن بارووز از آمریکا رفت با شکست 4 بر صفر مقابل قهرمان جهان و المپیک به مدال نقره رسید.

 با توجه به راه یابی اکبری به دیدار فینال و کسب مدال نقره وی تیم ایران با توجه به 9 امتیاز مسجل اکبری در مجموع 46 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم روسیه با 44 امتیاز دوم شد./آق
برچسب ها: اکبری ، جویبار ، کشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار