بشار اسد رئيس جمهور سوريه با شبکه تلويزيوني فاکس نيوز مصاحبه کرده که بخش هایی از این مصاحبه منتشر شده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلويزيوني الميادين لحظاتي پيش در خبري فوري به نقل از بشار اسد رئيس جمهور سوريه که با شبکه تلويزيوني فاکس نيوز مصاحبه کرد، گزارش داد: جنگ داخلي در سوريه وجود ندارد و اين کشور با حملات القاعده روبروست. ما با نوع جدیدی از جنگ مواجه هستیم که در آن دهها هزار مسلح با 80 ملیت حضور دارند.
اسد افزود: می‌توانم این موضوع را به شما بگویم که 80 درصد ــ طبق گفته برخی‌ها 90 درصد ـ از این تروریست‌ها از اعضای القاعده و گروهک‌های وابسته به آن هستند.
رئیس جمهور سوریه ادامه داد، از زمان بحران سوریه که بیش از دو و نیم سال از آن می‌گذرد، دهها هزار سوری از جمله 15 هزار نظامی، در حملات عمدتاً تروریستی و انفجارهای انتحاری کشته شدند.
وی تأکید کرد: حمله شیمیایی 21 آگوست [30 مرداد ماه] در غوطه دمشق توسط معارضان مسلح صورت گرفت نه نیروهای دولتی.
بشار اسد همچنین به توافق روسیه و آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی سوریه اشاره و بر آمادگی کشورش برای تحویل سلاح‌های شیمیایی به هر دولتی که خواهان این تسلیحات باشد، تأکید کرد.
رئیس جمهور سوریه گفت: باید از بازرسان (تسلیحات شیمیایی) پرسید که منظورشان از امحای تسلیحات شیمیایی در سریع‌ترین زمان، چه‌چیزی است. در واقع نابود کردن سلاح شيميايي سوريه يک ميليارد دلار هزينه و يک سال زمان نياز دارد.
 اسد در این مصاحبه که در دمشق انجام شد، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را مورد خطاب قرار داد و او را به پیروی از احساس مسالمت آمیز ملت آمریکا فراخواند که نظرسنجی‌های انجام‌شده از شهروندان این کشور نشان داد که آنها هرگونه اقدام نظامی علیه دولت سوریه را رد می‌کنند.
بشار اسد در بخش های دیگری از مصاحبه اش به خاطر حمایت‌های روسیه از کشورش در مقابل تهدیدات آمریکا و دیگر کشورهای مخالف دمشق ابراز قدردانی کرد.
وی همچنین گفت: مواضع روسیه امیدهای جدیدی را برای ایجاد توازن بین‌المللی زنده کرده است.
برچسب ها: بین الملل ، بشار ، اسد ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار