سفير ايران در لبنان در گفتگوي اختصاصي با شبکه "الجديد" گفت بهبود روابط ايران و عربستان تاثير مثبت بر کل منطقه خواهد گذاشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجديد لبنان، غضنفر رکن آبادي گفت، در شرايطي که آمريکايي ها به تهديد ادامه مي دهند هيچ گفتگوي مستقيمي با آنها صورت نخواهد گرفت.

وي همچنين گفت معادله "ارتش، ملت، و مقاومت" در لبنان ثابت کرد که ايجاد کننده موازنه وحشت با اسرائيلي ها است. 

رکن آبادي گفت: ايران خود را از راه حل بين المللي براي بحران سوريه -هرچند هنوز جزئيات آن مشخص نيست- کنار نمي کشد. جمهوري اسلامي ايران پايبندي خود را به ابتکاري که براي حل بحران سوريه از راه هاي سياسي مطرح شده است اعلام مي کند و معتقد است توافق روسيه و آمريکا، به دور از ديدگاه هاي ايران نيست. 

رکن آبادي افزود: زماني که همه -به ويژه افکار عمومي جهان و بسياري از کشورها و ملت هاي جهان و کلا جامعه بين المللي- با جنگ مخالف هستند، اين نشانه مثبت بزرگي است و نويد آينده بهتري را براي منطقه مي دهد.

رکن آبادي در اين گفتگو با اشاره به رنجهايي که ايران از سلاح هاي شيميايي در زمان جنگ با عراق متحمل شده است خواستار عاري سازي خاورميانه از سلاح هاي کشتار جمعي شد تا حمايت ايران از توافق روسيه و آمريکا تقويت شود. 

رکن آبادي گفت: ما داراي اصولي هستيم و بر اساس اصول جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي و سياست خارجي ايران، در اختيار داشتن و توليد و استفاده از هر نوع سلاح کشتار جمعي از نظر شرعي حرام و ممنوع است. 

رکن آبادي در پاسخ به اين سئوال که آيا اکنون حزب الله نيروي بازدارنده در برابر قدرت نظامي اسرائيل است؟ گفت: ما مي توانيم از موازنه قوا و حتي برتري (حزب الله) سخن بگوييم. زماني که به مرزهاي لبنان با فلسطين مي رويد مي بينيد سربازان و افسران اسرائيلي از ترس و وحشت در کانال ها مخفي شده اند ولي در خاک لبنان در فاصله اندکي از مرز مي بينيد که لبناني ها فرش پهن کرده اند و در حال تفريح و پخت و پز و خوردن هستند. همه اين ها نتيجه قدرت لبنان بخاطر ملت و ارتش و مقاومت آن است.

رکن آبادي درباره روابط ايران و عربستان بر تلاش براي توسعه آن تاکيد کرد. وي گفت: ايران و عربستان دو کشور مهم در منطقه هستند و تقويت همکاري بين آنها تاثيرات مثبت زيادي بر منطقه و حتي جهان خواهد گذاشت... دو کشور بايد حداکثر تلاش خود را براي تقويت اين روابط انجام دهند.

سفير ايران درباره امکان مذاکره مستقيم ايران و آمريکا گفت: آمريکايي ها از يک سو از مذاکره حرف مي زنند و براي آن اعلام آمادگي مي کنند و از سوي ديگر از زبان تهديد استفاده مي کنند و مي گويند همه گزينه ها روي ميز است. اين مسئله نشان مي دهد آنها در ادعايشان صداقت ندارند. تا زماني که آنها صداقت نداشته باشند ما نمي توانيم به آنها اعتماد کنيم و طبيعي است که درخواست گفتگوي آنها را نمي پذيريم.

رکن آبادي همچنين گفت، تحولات منطقه نشان مي دهد کشورهاي خاورميانه به موفقيت هاي زيادي در برابر طرح آمريکا و اسرائيل در منطقه دست يافته اند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۵۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۲
درود برایران که باپشتیبانی خوداز سوریه قدرت خود رابه جهان نشان داد
آخرین اخبار