هم اکنون 2 هزار کیلومتر خط انتقال نفت در آبادان – ریل ، تبریز –خوارومیه و کاشان – ریل در حال ساخت است که تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: هم اکنون 2 هزار کیلومتر خط انتقال نفت در آبادان – ریل ، تبریز –خوارومیه و کاشان – ریل در حال ساخت است که تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

علی زیار با اشاره به اینکه هم اکنون کشور ایران با برخورداری از حدود ۱۴ هزار کیلومتر خطوط شبکه نفت و گاز، مقام نخست خاورمیانه را دارد افزود: این میزان تا پایان برنامه پنجم توسعه به 16 هزار و 500 کیلومتر افزایش می یابد.

وی گفت: خطوط لوله نفت و گاز در کشور ما از جمله ایمن ترین خطوط به شمار می آید.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران افزود: به لحاظ پوشش مخابراتی نیز صنعت نفت و گاز کشور بعد از شرکت ملی مخابرات، دومین شبکه مخابرات کشور را در اختیار دارد.

زیار ادامه داد: خطوط نفت و گاز در زمره سرمایه های ملی کشور به شمار می آید از این رو باید برای حراست و حفاظت از این سرمایه ها به بهترین نحو تلاش شود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اظهار کرد: یک خط لوله باید حداقل 50 سال کارآیی داشته باشد و درصورتی که کمتر از این مقدار از روند تولید خارج شود این امر بیانگر بی توجهی و کوتاهی درنگه داری خطوط است./س

برچسب ها: خط ، انتقال ، نفت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.