مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: حجم‌زدگی موجب شده نتوانیم نیازهای واقعی مخاطبان را مورد توجه قرار دهیم و کمیت‌گرایی ما را از کیفیت مطالب باز می‌دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در نخستین جشنواره وبلاگ نویسی دینی تبیان قم، فضای مجازی را ظرفیت مناسبی برای نشر مبانی عظیم معرفتی، معنوی و اخلاقی دانست و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، محدودیت‌های زیادی برای انتشار اطلاعات وجود داشت اما اکنون با وجود اینترنت و امکانات اطلاع رسانی که با سرعت هر چه تمام‌تر رو به پیشرفت است تمام موانع و مرزها برداشته شد.

وی ورود حجم عظیمی از مسائل غیرارزشی در فضای مجازی را از آسیب‌ها و موانع فعالیت در این عرصه ذکر کرد و افزود: دشمنان دین و اخلاق و معنویت از همین ابزار و فضا استفاده می‌کنند و آنقدر فضای مجازی را با مسائل غیراخلاقی پر کرده‌اند که انسان تصور می‌کند جایی برای طرح مسائل اخلاقی نیست.

حجت‌الاسلام اسکندری به مشکلات و موانع فعالیت در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه فضای مجازی و اینترنت فضای مناسبی برای ترویج ارزش‌های الهی و انسانی است، اما مشکلاتی در این عرصه وجود دارد که حجم وسیع مسائل غیرارزشی یکی از آنهاست.

وی استفاده از قالب‌های جذاب در تدوین محتوای ارزشی را در جذب مخاطب تاثیرگذار دانست و افزود: حجم‌زدگی موجب شده نتوانیم نیازهای واقعی مخاطبان را مورد توجه قرار دهیم و کمیت‌گرایی ما را از کیفیت مطالب باز می‌دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ضمن قدردانی از شرکت وبلاگ نویسان در این جشنواره، به آنها توصیه کرد که در تهیه محتوای ارزشی با افرادی که در آن زمینه تخصص دارند مشورت کنند تا بر غنای محتوا بیفزایند./س

برچسب ها: قم ، پرهیز ، کمیت ، ارائه ، مطلب ، دین ، فضا ، مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.