استاندار آذربايجان شرقي گفت: مجوز توليد ۱۰ ميليون تن فولاد در استان صادر شده و سالانه به طور ميانگين سه ميليون و ۵۰۰ هزار تن فولاد توليد مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، بيگي در جلسه شوراي اداري استان افزود: اين در حالي است كه تا پيش از پنج سال پيش تصور توليد فولاد در استان وجود نداشت.

وي با بيان اينكه شرايط به وجود آمده در استان ناشي از توسعه متوازن با محوريت عدالت است، تاكيد كرد: مجموع اين عوامل موجب ايجاد مهاجرت معكوس شده و آمار منفي ۱۴۰ هزار نفر مهاجرت از آذربايجان شرقي به مثبت ۹ هزار نفر تغيير يافته است.

عليرضابيگي افزايش ميزان سرمايه گذاري خارجي به بيش از يك ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلار در سال گذشته و دو برابر شدن ارزش صادرات غير نفتي را از ديگر دستاوردهاي توسعه متوازن استان برشمرد.

وي با اشاره به خدمات شهردار سابق تبريز كه موجب توسعه قابل توجه اين كلانشهر در سال هاي اخير شده است، گفت: ما به تبريز بزرگ فكر مي كنيم كه در برگيرنده تمام شهرهاي اطراف باشد.

عليرضابيگي تاكيد كرد: رسيدگي ويژه و اهميت دادن به اين كلانشهر تبريز منافاتي با هويت شهرهاي ديگر نداشته و بايد برنامه ريزي اين شهرها متناسب با تبريز صورت گيرد.

وي اظهاركرد: تنوع فرصت ها در حوزه هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي موجب توسعه استان و در نهايت افزايش ميزان سرمايه گذاري در آذربايجان شرقي شده است.

عليرضابيگي موفقيت در عرصه هاي علمي، فناوري هاي نوين و افزايش چشمگير سرمايه گذاري خارجي را از دستاوردهاي ايجاد توسعه استان با محوريت عدالت دانست.

استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهاركرد: دفاع مقدس به عنوان ارزشي در تمام سطوح زندگي مردم ايران ساري و جاري است.

عليرضابيگي ادامه داد: اين دوران نشان داد كه هرگاه به آرمان ها و ارزش هاي خود تكيه كرده ايم توانسته ايم به پيروزي دست يابيم.

در جلسه شوراي اداري استان و تجليل از دستگاه هاي برتر آذربايجان شرقي در جشنواره شهيد رجايي، به ترتيب از اداره كل آموزش و پرورش، شركت آب و فاضلاب شهري، اداره كل بنياد شهيد و امور ايثارگران، اداره كل ثبت احوال، اداره كل نوسازي و تجهيز مدارس، شركت گاز، اداره كل ماليات، اداره كل فرودگاه ها، دانشگاه علوم پزشكي، شركت آب و فاضلاب روستايي و اداره كل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي تجليل شد./ز

برچسب ها: صدور ، مجوز ، فولاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.