خاكهاي آلوده به مواد نفتي با استفاده از گياهان پاكسازي مي شود.

رئيس پژوهش و فناوري شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران آبادان  با بيان اينكه يكي از مهمترين راه ها براي پالايش خاكهاي آلوده به تركيبات نفتي، گياه پالايي است گفت: اين روش به دليل پايداري و دوام بيشتر/ بهبود شرايط و ساختار خاك و بهبود جنبه هاي زيباشناختي و داشتن راندمان حذف مناسب آلاينده بيشتر مورد توجه قرار گرفته است.

 پورقاسم هزینه اجرای این طرح را يك ميليارد و دویست ميليون ريال خواند و افزود: در اين روش با استفاده از نور خورشيد و بدون تغيير و آشفتگي در محيط آلاينده هاي زيست محيطي حذف می شوند به طوري كه در غلظت هاي زير پنج درصد آلودگي TPH استفاده از آن كاملا عملي/ اقتصادي و ارزان بوده و باعث بهبود پايدار محيط زيست مناطق آلوده خواهد شد.

وي درباره مراحل اجرايي اين طرح گفت: ابتدا خصوصيات خاك منطقه مورد آزمايش بررسي و ميزان آلودگي ها به تركيبات نفتي تعيين و پس از آن گياهان مناسب با توجه به خاك/ اقليم/ پوشش گياهي و آلودگي منطقه شناسايي شد.

رئيس پژوهش و فناوري شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب خاطر نشان کرد: با بررسي هاي فني و تكميلي بيشتر در آينده نزديك از دستاوردهاي اين پروژه در پاكسازي مناطق آلوده به مواد نفتي در گستره عملياتي اين شركت استفاده خواهد شد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.