نمايش موزيكال اشكها و لبخندها بر اساس داستاني واقعي برگرفته از خانواده اتريشي قبل از جنگ جهاني دوم است .

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل در نشست كنسرت اپراي آنسامبل اشكها و لبخندها كه در تالار وحدت باحضور سيد علي مير محمدي مدير برگزاري نمايش و هادي قضات سرپرست و كارگردان اين نمايش برگزار شد.  
 
سيد علي مير محمدي ضمن گرامي داشت هفته دفاع مقدس و شهداي جنگ تحميلي موضوع اصلي نمايش اشكها و لبخندها را عشق به ميهن خانواده و موسيقي دانست و گفت: اين پروژه از مهر ماه 91 با ايجاد آمادگي در خوانندگان و هنر پيشگان اين نمايش فعاليت خود را آغاز كرد.  
 
وي ادامه داد: تعداد خوانندگان در اين مجموعه بسيار زياد است و به همين سبب برنامه ريزي دقيقي را مي طلبيد.  
 
وي در ادامه از اجراي اين نمايش در خارج از ايران خبر داد و عنوان كرد: از تالار اپراي ابوذبيح و همچنين براي اجرا در ايتاليا از اين نمايش دعوت به عمل آمده است.

هادي قضات كارگردان، سرپرست و بازيگر تئاتر موزيكال اشك و لبخندها عنوان كرد: اين نمايش دومين پروژه من بعد از جان اسكيكي است و با ژانر اپرا تفاوت زيادي دارد، زيرا مابين قطعات آوازي و موزيكال ديالوگ‌هايي از سوي بازيگران بيان مي‌شود.

قضات در ادامه تصريح كرد: آموزش موسيقي به بازيگران و همچنين آموزش بازيگري به موسيقيدانان و نوازندگان كار بسيار سختي است، به همين سبب در اين نمايش براي هماهنگ‌سازي قطعات موسيقي و ايفاي نقش هنرمندان، تلاش بسياري انجام شده است.

وي همچنين از حضور برديا كيارس به عنوان رهبري اركستر تئاتر موزيكال اشك‌ها و لبخندها خبر داد و تصريح كرد: برديا كيارس به رغم تمامي مشغله‌ها و كنسرت‌هاي پي‌درپي، آنسامبل زهي بسيار خوبي را در اختيار ما قرار داد.

هادي قضات درخصوص موضوع اين تئاتر موزيكال عنوان كرد: داستا اين نمايش داستاني واقعي، برگرفته از زندگي خانواده‌اي پرجمعيت در سال 1938 قبل از جنگ جهاني دوم است پدر اين خانواده كه هادي قضات ايفاگر نقش آن است، كاپيتاني وطن‌پرست و متعهد به خانواده‌اش است كه هرگز تن به خيانت به ميهن خويش و همكاري با دشمنان نمي‌دهد.

در حالي‌كه ماريا عاشق موسيقي و بيگانه با سياست است و تنها به عنوان پرستار فرزندان اين خانواده، وارد خانه‌ي كاپيتان مي‌شود و تلفيق اين دو با يكديگر عشق به ميهن، خانواده و موسيقي را در پي دارد. در واقع هدف ما آشنايي مردم با تئاتر موزيكال بوده است و قطعا موفقيت اين نمايش، موفقيت‌هاي بعدي ما را در پي دارد.

قضات همچنين تصريح كرد: در اين نمايش موزيكال، تمامي صحنه‌ها نت برنت برنامه‌ريزي و اجرا شده است كه اين اتفاق، براي نخستين بار در ايران رخ مي‌دهد، تمامي قطعات به فارسي ترجمه شده و در كل اين نمايش با فيلم آن تفاوت‌هاي ويژه‌اي دارد.

ميرمحمدي نيز درخصوص تمديد و يا انتشار اين نمايش در شبكه‌ي خانگي بيان كرد: براي تمديد اين نمايش اقدامات ويژه‌اي تدبير شده است، اما هدف اصلي ما اين است كه هنر را ويتريني براي جلوه‌هاي تبليغاتي قرار ندهيم و قرار است اين بخش ارزشمند را پاس بداريم.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: در حال حاضر تنها صحنه‌اي كه مي‌توان اين نمايش را بر روي آن اجرا كرد، تالار وحدت است و امكان اجراي اين نمايش در شهرستان‌ها مقدور نيست.

لذا اين احتمال وجود دارد كه بعد از پايان اجراها، اين تئاتر موزيكال وارد شبكه‌هاي خانگي شود، اما تا به حال برنامه‌ريزي دقيقي براي اين مرحله، انجام نشده است.

گفتني است آنسامبل اشك‌ها و لبخندها در تاريخ 9، 10، و 11 مهر ماه ساعت 21:30 در تالار وحدت به روي صحنه خواهد رفت./ي2


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار