معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، گفت: درتبدیل داده‌ها به دانش و خرد نیز به‌نحوی كه در خدمت مدیریت منابع آب كشور قرار گیرد، نقص وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران رحیم میدانی در آیین تودیع و معارفه معاونان سابق و جدید وزیر نیرو در امور آب و آبفا، با بیان اینكه در انجام وظایف حاكمیتی نباید از آب هزینه كنیم، گفت: حراست، پاسداری، استقرار و حسابداری آب از وظایف مدیریت منابع آب است.

وی با سپاس از اعتماد وزیر نیرو به وی، افزود: من خود را آماده كرده‌ام تا هرچه در توان دارم، به تاسی از شهدای انقلاب تمام هستی خود را خالصانه در این مسئولیت بگذارم.

وی با بیان اینكه بیشتر عمر كاری خود را در بخش آب گذرانده است، تصريح کرد: در جریان همه موفقیت‌ها و كامیابی‌های صنعت آب كشور هستم و امروز به بركت انقلاب، موفق به صدور خدمات فنی و مهندسی هستیم.

وی اظهار داشت: البته در جنبه‌های نرم‌افزاری با چالش‌های زیادی مواجه هستیم و باید به همه جنبه‌های مدیریت منابع آب پرداخته شود.

میدانی ادامه داد: مدیریت منابع آب تنها منحصر به طراحی تاسیسات آب و آبرسانی نیست و از منابع مالی موجود برای مدیریت كارآمد استفاده نشده است.

وی با بیان اینكه باید با برداشت‌های غیرمجاز آب مقابله شود، تصریح کرد: باید برای انجام وظایف ذاتی شركت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب، منابع مالی فراهم کنیم تا زیرساخت ها برای مدیریت منابع آب ایجاد شود.

میدانی اضافه كرد: در سال گذشته، 9 میلیارد مترمكعب اضافه برداشت در كشور انجام شده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینكه نهادی در كشور باید مسئولیت حوضه‌های آبریز را به عهده بگیرد، گفت: در بخش مطالعه‌های پایه، نخستین قدم اعمال مدیریت منابع آب است و کمبودهای اطلاعاتی زیادی وجود دارد.

وی افزود: در عرصه‌های اكوسیستمی بدون اطلاع در حوضه آبریز نمی‌توان مدیریت كرد و در تجزیه و تحلیل اطلاعات كمبود وجود دارد.

وی ادامه داد: در تبدیل داده‌ها به دانش و خرد نیز به‌نحوی كه در خدمت مدیریت منابع آب كشور قرار گیرد، نقص وجود دارد.

وی تصریح كرد: من به سوی همه كسانی كه نگران وضع آب كشور هستند، دست نیاز دراز می‌كنم.

میدانی با بیان اینكه انرژی باید صرف اصل قضیه شود، گفت: اگر از بیت‌المال منابع در اختیار آب كشور قرار گیرد، باید آب كشور مدیریت و از كارهای حاشیه‌ای جلوگیری شود.

وی ادامه داد: باید یكدیگر را باور كنیم و كار را به‌صورت گروهی انجام دهیم.

وی با بیان اینكه امیدوارم بتوانیم آینده را پیش‌بینی كنیم،خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های علمی و تجربی كشور و ظرفیت‌های قضایی كه می‌توانند به بخش آب كمك كنند، برای انسداد چاه‌ها استفاده كنیم.

حمید چیت چیان وزیر نیرو با صدور حکمی، رحیم میدانی را به عنوان معاون جدید وزارت نیرو در امور آب و آبفا منصوب کرده است.

پیش از این، علیرضا دایمی سرپرستی این معاونت را عهده دار بود. 

انتهاي پيام/
برچسب ها: مدیریت ، منابع آب ، داده ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار