رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ارتقای کیفیت آموزش و تبدیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به قطب علمی تحصیلات تکمیلی جزو به نام های کاری مان است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه شهید بهشتی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: خدا را شکر در دولت تدبیر و امید مسئولیت این دانشگاه را بر عهده گرفتم و امیدوارم با همکاری همه اساتید کارمندان دانشجویان و مدیران دوره های گذشته منویات وزارت بهداشت را انجام دهم.
 
وی ضمن تشکر از زحمات و تلاش های دکتر ابوالقاسمی رئیس اسبق این دانشگاه ادامه داد: ایشان تلاش کردند تا با همه مشکلات و مسائل دانشگاه را ارتقا دهند.
 
وی با بیان اینکه پس از انتخابات 24 خرداد ماه فضای کشور دچار تغییر و تحول شد گفت: انتخاب دکتر روحانی باعث شد فضای کار امید و تدبیر در کشور ایجاد شود و ما از تمامی افراد و مدیران در چارچوب نظام با هر سلیقه سیاسی استفاده می کنیم و در این زمینه روش اعتدال گونه را پیش می گیریم.
 
پیوندی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در سال 1338 تشکیل شده است و 5 میلیون نفر را پوشش می دهد ادامه داد: این دانشگاه در حوزه های آموزش در حال بهداشت اثرات فلسفه ای و ملی قابل درک و احساس داشته است در حوزه آموزش هزار و 200 هیئت علمی در درجات استادیار دانشیار و ... 12 هزار دانشجو، 70 گروه آموزش و 60 مرکز تحقیقات است. همچنین در حوزه ی بهداشت نیز 5 میلیون نفر را پوشش می دهد، 400 پایگاه بهداشتی و بیش از چهار هزار تخت بیمارستانی دارد که سال گذشته یک میلیون و 344 نفر مراجعه کننده و یکصد و  ده عمل جراحی داشته است.
 
پیوندی با بیان اینکه پیشرفت های علمی زمینه ساز اقتدار سیاسی است گفت: دانشگاه بستر اقتدار علمی است باید با تعامل با سایر دانشگاه های اثرگذار بتوانیم وظایفمان را انجام دهیم دیدگاه ما دیدگاه منطقی است و از ظرفیت ها برای پیمودن راه استفاده می کنیم.
 
وی با بیان اینکه یکی از چالش ها کمبود انگیزه در اعضای هیئت علمی دانشگاه ها است ادامه داد: در حوزه آموزش از ظرفیت ها و فرصت های ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه استفاده نکردیم و دچار افت کیفیت آموزش شدیم در حال حاضر رتبه سوم را در کشور کسب کردیم.
 
پیوندی با بیان اینکه در حوزه تحقیقات مقالات متعددی را به چاپ رساندیم اما آیا این مقالات کاربردی بوده اند گفت: کدام مقاله و تحقیق مشکل جامعه را حل کرده است تحقیقات باید کاربردی باشد و باید از ظرفیت های دانشگاه ها در کاربردی کردن تحقیقات استفاده کنیم.
 
وی با بیان اینکه در حوزه درمان تلاش های زیادی شده است اما امروز با نابرابری خدمات یکپارچه نبودن نظام سلامت و نامناسب بودن نیروی انسانی مواجه هستیم اظهار داشت: در حوزه دانشجویی نیز فضای فرهنگی خوبی حاصل نشده بود باید روحیه امید و نشاط را در محیط های دانشگاهی ایجاد کنیم و از ظرفیت دانشجویان بهره گیریم تا خدمت رسانی کنیم.
 
پیوندی با بیان اینکه 5/6 درصد بودجه کم است و این به ارائه خدمت آسیب می زند و نارضایتی مردم را به دنبال دارد گفت: حفظ و ارتقای سلامت مردم به ویژه در مناطق محروم که اگر با درمانی را حل کنیم رضایت مردم را درپی خواهد داشت ارتقای برنامه از جمله شاخص های سلامت جامعه شناسایی دانشجویان خلاق جذب دانشجو در حوزه فرهنگی افزایش مشارکت و سازمان های مردم نهاد تبدیل دانشگاه به قطب علمی توجه به وضعیت آموزش و تبدیل دانشگاه به قطب تحصیلات تکمیلی و عملیاتی کردن برنامه توسعه پنجم توجه به شایسته سالاری از جمله برنامه های در نظر گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: با همه نواقص و کمبودها پیش می رویم و از تمامی عزیزان توانمند و خلاق و سابقه دار کمک می طلبیم تا مشکلات نظام سلامت را حل کنیم و دانشگاه را جلو ببریم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان خاطرنشان کرد: شهدا چشم و چراغ ما هستند و باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم همچنین فصل مهر را به دانشجویان تبریک می گویم و امیدوارم با تکیه بر علم و ایمان بتوانیم محیطی صمیمی و دوستانه را ایجاد کنیم./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، علوم ، بهشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار