نمایشگاه هفته دفاع مقدس با عنوان یاد یاران با حضور آیت‌الله نوری همدانی در منطقه غدیر قم گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که یکشنبه شب پس از نماز مغرب و عشا در منطقه غدیر برگزار شد علاوه بر آیت‌الله نوری همدانی، سردار مهدی مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه استان قم، احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس، کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم، برخی از مدیران کل ادارات دولتی و بعضی دیگر از مسئولان شهر و استان قم حضور داشتند.

در ابتدای مراسم و پس از برگزاری نماز جماعت به امامت آیت‌الله نوری همدانی، حجت‌الاسلام سید حسن اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) طی سخنانی گفت: هر لحظه‌ای که در این کشور زندگی می‌کنیم باید در راه اعتلای اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) و در مسیر هدایت‌های ولی فقیه زمان کوشا باشیم.

وی ادامه داد: هر ساله با آغاز هفته دفاع مقدس نمایشگاه یاد یاران در استان قم و سایر شهرهای کشور برگزار می‌شود و ما نیز مفتخریم که یکی از مراجع تقلید بزرگ جهان تشیع و یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله نوری همدانی در افتتاحیه این نمایشگاه حاضر شده‌ است.

در ادامه مهدی مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: سپاه و سایر نهادهای دست‌اندرکار تلاش فراوانی کرده‌اند که حال و هوای نمایشگاه دفاع مقدس نسل امروز را با گوشه‌ای از فرهنگ آن دوران آشنا سازد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه امروز دشمنان بیش از گذشته در صدد نابودی نظام اسلامی هستند و در این راه از هیچ توطئه‌ای فروگذار نیستند، گفت: آنچه می‌تواند ما را در مقابل نقشه‌های آنان بیمه کند توکل بر خداوند، پیروی از رهبری و تمسک به فرهنگ جهاد و شهادت مورد نظر اهل بیت(ع) است و برپایی چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند جوانان را با گوشه‌ای از رشادت‌های رزمندگان اسلام در آن دوران آشنا کند.

مهدوی‌نژاد در ادامه با اشاره به هیاهوی تبلیغاتی غرب به‌ویژه رژیم صهیونیستی برای حمله به سوریه عنوان داشت: با همه تبلیغاتی که دشمن به راه انداخته بود یک تشر جمهوری اسلامی اسرائیل را بر سر جای خود نشاند.

در ادامه احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی هم سخنرانی کرد و گفت: یکی از راهکارهای اساسی در پرداختن به فرهنگ دوران دفاع مقدس راه‌اندازی اردوهای راهیان نور است که آشنایی نسل جوان با آن دوران را در پی داشته و باید ادامه یابد.

وی نیاز اساسی امروز کشور را تبعیت از مقام رهبری و ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: امروز آنچه سبب شده آمریکا و دیگر کشورهای غربی با سوریه مخالف باشند دوستی این کشور با ایران است در حال‌یکه جمهوری اسلامی توانسته است در مرزهای اسرائیل این رژیم را شکست دهد و حقانیت خود را به اثبات برساند.

گفتنی است در نمایشگاه امسال 45 غرفه به همت سپاه علی‌بن ابیطالب(ع) و نیز برخی ادارات و نهادهای دولتی در قم برپا شده و در موضوعات گوناگون اجتماعی و فرهنگی پذیرای علاقه‌مندان هستند.

هر ساله یکی از عملیات‌های موفقیت‌آمیز رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس هم در این نمایشگاه بازسازی می‌شود و امسال هم قرار است عملیات والفجر مقدماتی طی رزمایش‌هایی در هفت شب برگزاری نمایشگاه بازسازی شود.

عموم علاقه‌مندان می‌توانند در روزها و شب‌های هفته دفاع مقدس در دو نوبت صبح (9 تا 12) و عصر (17 تا 23) از نمایشگاه دفاع مقدس در منطقه غدیر حدفاصل شهرک قدس و کوه خضر نبی(ع) بازدید به عمل آورند./س

برچسب ها: قم ، باز ، سازی ، عملیات ، والفجر ، مقدماتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.