وزیر نیرو از برگزاری نخستین نشست شورای عالی آب دولت یازدهم در هفته جاری خبر داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، "حمید چیت چیان" در نشست تودیع و معارفه شماری از معاونان وزیر نیرو، با اشاره به برگزاری نخستین شورای عالی آب در دولت یازدهم که در هفته جاری به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار می‌شود، گفت: موضوع‌هایی برای دستور کار این نشست تعیین شده است که امیدواریم همه دستگاه‌های ذیربط وظایف خود را در این خصوص به خوبی انجام دهند و تصمیم‌های درستی در این شورا اتخاذ شود.

چیت چیان همچنین از تشکیل سه اتاق فکر آب، برق و اقتصاد آب و برق در وزارت نیرو در آینده نزدیک خبر داد و گفت: وظیفه‌ای که بر دوش ما است، به قدری مهم است که برای انجام آن باید از تمام ظرفیت‌های فکری، دانش، تجربی و سرمایه‌های کشور استفاده شود.

وی افزود: این کار بزرگ تنها با همفکری و همکاری همه مدیران صنعت به ویژه مدیران سابق، افراد فعال در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی صورت می‌پذیرد و ظرفیت‌های فکری این مدیران پشتوانه ای برای مدیریت بهتر صنعت است.

وی ادامه داد: این سه اتاق فکر برخی از نظام تصمیم سازی وزارت نیرو خواهد بود.

وزیر نیرو همچنین درخصوص انتصاب "علیرضا دائمی" به سمت معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، گفت: وی یکی از افراد صاحب نظر، صاحب فکر و مطلع در مسایل آب است و به تمام طرح‌ها و پروژه‌های بخش آب و آبفا اشراف کامل دارد.

وی ادامه داد: قسمت عمده کار صنعت آب و برق درخصوص بودجه سالانه درخصوص بخش آب است و در زمان کنونی 828 طرح در بخش آب فعال است.

وی یکی از جنبه‌های مهم فعالیت معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو را ساماندهی اقتصاد آب و برق دانست و ادامه داد: وضعیت کنونی، وضعیت شکننده و ضربه زننده‌ای به صنعت آب و برق است.

به گفته وی، هم اکنون هزینه تمام شده هر کیلووات ساعت برق به غیر از هزینه های مرتبط با سوخت نیروگاه ها 680 ریال است و این درحالی است که از محل قبوض، فقط 430 ریال از مشترکان دریافت می‌شود.

وی تعامل با مجلس، سازمان برنامه و وزارت اقتصاد را علاج حل مشکل اقتصاد آب و برق دانست و گفت: در سه سال اخیر، برنامه‌های راهبردی وزارت نیرو به برنامه‌های عملیاتی تبدیل شده است که این معاونت باید آن را در برنامه‌های بخش آب، برق و آبفا جاری کند.

وزیر نیرو با بیان اینکه بار سنگینی بر دوش معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی است، گفت: سیاست‌های اصل 44 باید با دقت و سرعت بیشتر ادامه یابد.

وزیر نیرو همچنین درخصوص انتصاب "رحیم میدانی" به عنوان معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: برای این انتصاب با 50 نفر از همکاران جدید و قدیم وزارت نیرو و خارج از مجموعه مشورت شده است که همه از توانمندی بالایی برخوردار بودند و از میان این افراد، مهندس که از مدیران با سابقه و پرتلاش صنعت آب است، انتخاب شد.

چیت چیان تصریح کرد: بخش آب کشور هم اکنون نیازمند تحول بزرگی است و باید از نیروهای باتجربه برای مدیریت طرح‌ها استفاده شود.

وی افزود: در زمینه مدیریت منابع آب نیاز به همکاری در سطح ملی هستیم زیرا این موضوع یک مشکل فرابخشی است و محیط زیست، وزارت امور خارجه، وزارت کشور و برخی دستگاه های دیگر نیز در آن نقش دارند و موضوع آب از جنبه‌های مختلف زیست محیطی، امنیتی و اجتماعی و ... باید بررسی شود.

وی همچنین با اشاره به ابقای "محمد حاج رسولی‌ها" در عنوان مدیریت عاملی شرکت مدیریت منابع آب ایران، برای وی آرزوی توفیق کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: وزیر ، نیرو ، شورای ، عالی ، آب ، چیت ، چیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار