دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت با بيان اينکه رسانه‌های غربی و صهیونیستی تلاش داشتند از کليد واژه "نرمش قهرمانانه" تعبیري برخلاف واقعیت داشته باشند، گفت: ایران ذره‌ای از اصول و حقوق مسلم خود عقب نشینی نخواهد کرد و همواره به دنبال تعامل سازنده با ديگر کشورها است.

"مهدی امیریان" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه مقام معظم رهبری در سخنان خود "نرمش قهرمانانه" را دیپلماسی برد_ برد دانسته‌اند، اظهارداشت: آنچه که نظام جمهوری اسلامی بعد از انقلاب و به خصوص در سالیان اخیر با آن مواجه بوده، چالش‌ها و کارشکنی‌های غربی‌ها بوده است.
 
 دبیر سابق تشکل تحکیم وحدت با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری به "نرمش قهرمانانه" گفت: ایران حتی ذره‌ای از اصول و حقوق مسلم خود عقب نشینی نخواهد کرد و همواره به دنبال تعامل سازنده با ديگر کشورها است، چرا که راه برای مذاکره همیشه مهیا است.
 
امیریان در خصوص بازتاب سخنان رهبری در رسانه‌های خارجی اظهار داشت: طی روزهای اخیر، رسانه‌های غربی و صهیونیستی تلاش داشتند از سخنان مقام معظم رهبری تعبیر دیگری برخلاف واقعیت داشته باشند و سخنان ایشان را نوعی عقب نشینی از مواضع کشور اعلام کنند و این درصورتی است که صحبت‌های روز گذشته حجت‌الاسلام و المسلمين روحانی تاکید مجددی بر موضوع است.
 
وی ادامه داد: رئيس جمهور در سخنان خود جمهوری اسلامی ایران را کشوری قدرتمند توصیف کرده که غرب به‌هیچ وجه نمی‌‌تواند با زبان زور و تهدید با آن سخن گوید.
 
امیریان تصریح کرد: یقینا دیپلماسی در پیش گرفته شده از سوي دولت تأسی از راهبردهای مقام معظم رهبری است که منافع ملی و مصالح کلی نظام را با حفظ اصول و سیاست‌های کلان نظام پيگيري مي‌کند.
 
وی اظهارداشت: حجت‌الاسلام و المسلمين روحانی نيز بر اين مسئله تاکيد داشت که مذاکرات و دیپلماسی را با حفظ احترام و حقوق متقابل ادامه خواهیم داد و به دنبال یک دیپلماسی در راستای منافع ملی خود هستیم، چرا که جمهوری اسلامی ایران ادله فراوانی بر تکیه بر حقوق مسلم خود دارد و ایران در تمامی عرصه‌ها از دیپلماسی متقابل استقبال می‌کند، و غربی‌ها باید به حقوق ملت‌ها احترام بگذارند.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت خاطر نشان کرد: ملت ایران با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و راهکارهایی که دیپلماسی دولت یازدهم اجرا می‌کند باید امیدوار به یک تعامل سازنده‌تر و پویاتر در جهان باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار