رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه تیران اعلام کرد: با وجود مشکلات در زمینه نقل و انتقال پول، صادرات و بازار فروش محصولات تولیدی منطقه تیران و کرون در یک سال گذشته نسبت به چند سال قبل وضع بهتری به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، دادخواه با بیان اینکه ثبات نسبی نرخ ارز در ماه های گذشته در بهبود وضعیت واحدهای فلزی و ریخته گری منطقه تاثیر داشته است، افزود: بازار نسبت به سال گذشته از آرامش بیشتری برخوردار است.

وی همچنین عنوان کرد: بالا رفتن نرخ ارز در سال گذشته باعث شد واردات سنگ چینی محدود شود و در مواردی سنگ ایرانی بیشتر مورد توجه خریداران داخلی قرار گیرد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه تیران همچنین از توسعه شهرک صنعتی رضوانشهر خبر داد و افزود: این شهرک صنعتی تخصصی سنگ با الحاق قطعه زمینی در قسمت جنوبی، گسترش خواهد یافت.

دادخواه اظهار کرد: متقاضی برای سرمایه گذاری در منطقه تیران زیاد است اما متاسفانه با کمبود زمین مواجهیم.

وی با اشاره به اینکه سهم آب شهرک صنعتی رضوانشهر 10 لیتر آب بر ثانیه و ناکافی بود، گفت: در حالی که شرکت شهرک ها مسوول تامین زیرساخت های لازم برای صنایع تا محل کارخانه است، صنعتگران این شهرک خود به خرید مابقی آب مورد نیاز و تامین هزینه های انتقال آن اقدام کردند.

وی از ساخت یک استخر 4هزار مترمکعبی در شهرک صنعتی تیران بامشارکت صنعتگران منطقه خبر داد و افزود: این استخر برای اولین بار در اصفهان به منظور پیش تصفیه و بازیافت آب مصرفی صنایع و استفاده مجدد از آن در حال ساخت است.

این فعال صنعتی بیان کرد: سنگ تولیدی منطقه تیران و کرون به کشورهای آسیای میانه و عراق به خصوص برای استفاده در عتبات عالیات صادر می شود. همچنین بعضی سنگ های خاص مثل اسلب ها و مرمریت به کشورهای اروپایی مانند آلمان و ایتالیا صادر می شود.

وی تثبیت نرخ ارز، تلاش برای تعدیل تحریم ها، تسهیل در امر واردات مواد اولیه و ماشین آلات و صادرات محصولات، تامین نقدینگی مورد نیاز واحدها و اصلاح ساختار بانکی را مطالبات صنعتگران از دولت یازدهم عنوان کرد./ز

برچسب ها: اصفهان ، خانه ، صنعت ، معدن ، و ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.