با حكم رییس حوزه هنری، علی قنواتی به عنوان مدیر "سازمان تلویزیونی سوره" منصوب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در حكم محسن مومنی شریف خطاب به علی قنواتی آمده است:

نظر به شایستگی‌ها و تجربیات ارزشمندتان در حوزه مدیریت فرهنگی و رسانه و با توجه به سیاست‌های حوزه هنری در بهره‌گیری حداكثری از رسانه‌ها خصوصا رسانه ملی كه موجب تصمیم حوزه هنری مبنی بر تقویت و توسعه فعالیت‌های تلویزیونی شده است، جناب‌عالی را به عنوان «مدیر سازمان تلویزیونی سوره» حوزه هنری منصوب می‌كنم.

در حكم مومنی جریان‌سازی در زمینه معرفی، توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ادبیات انقلاب اسلامی و پاسخگویی به نیازهای جامعه مخاطبان آثار و محصولات فرهنگی و هنری در زمینه شناخت و انتخاب آثار برتر از مهم‌ترین وظایف این مسوولیت مهم ذكر شده است.

همچنین در این حكم توسعه ظرفیت‌های تولید محتوی مبتنی بر ادبیات و هنر انقلاب اسلامی، معرفی شایسته چهره‌های برجسته و شاخص جبهه هنری انقلاب اسلامی و نیز معرفی رویش های این حوزه از قنواتی خواسته شده است.

رییس حوزه هنری در این حكم جریان سازی رسانه‌ای در زمینه آسیب شناسی، الگوسازی و ترویج سبك زندگی ایرانی اسلامی، بستر سازی رسانه‌ای برای طرح دیدگاه های صاحب نظران فرهنگ و هنر و اندیشه انقلاب اسلامی و شكل گیری كرسی های آزاد اندیشی در این زمینه را از دیگر وظایف مدیر سازمان تلویزیونی سوره برشمرده است.

استفاده حداكثری از ظرفیت‌های رسانه تلویزیون برای توسعه بازار محصولات فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی نیز در این حكم مورد تاكید قرار گرفته است و امكان‌سنجی و بسترسازی برای تاسیس شبكه تلویزیونی هنر و ادبیات انقلاب اسلامی در چهار چوب قوانین و مقررات رسمی كشور بر مبنای دفترچه راهبردی تلویزیون حوزه هنری - كه حاصل مطالعات 2 سال گذشته در حوزه هنری است - از مدیر سازمان تلویزیونی سوره خواسته شده است.

علی قنواتی متولد سال 1352 و دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف است. وی تاكنون فعالیت‌های رسانه‌ای متعددی از جمله تاسیس ماهنامه سروش جوان، تاسیس نشریات كاشف، كلیك و نسل سوم در روزنامه جام‌جم، تاسیس گروه مجلات همشهری از جمله همشهری جوان، سرزمین‌من، همشهری پایداری، آیه و ... را در كارنامه فعالیت‌های خود ثبت كرده است. توسعه، ترویج، پژوهش  و آموزش فعالیت‌های نوین رسانه‌ای ازجمله روزنامه‌نگاری سبك‌زندگی و روزنامه‌نگاری دیداری و نیز فعالیت رسانه‌ای سبك‌جامع از مهم‌ترین دستاوردهای حرفه‌ای وی به شمار می‌آید.

وی معاونت سردبیری روزنامه جام‌جم و عضویت در هیئت مدیره روزنامه همشهری را نیز در كارنامه دارد. همچنین در سمت قائم‌مقام و مشاور ارشد رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران و نیز مشاور رییس و عضو شورای طرح و برنامه شبكه پنجم سیما فعالیت كرده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.