بیماری برفک عمدتا به صورت دانه های سفید در داخل دهان می باشد که در کمین نوزادان است.

دکتر فیروزی فوق تخصص نوزادان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: علت بیماری برفک در نوزادان به علت مرطوب بودن مخاط دهان و پایین بودن سیستم ایمنی نوزادان است.

وی در ادامه افزود: نوزادی که از پستانک، سرشیشه و یا از سینه مادر تغذیه می کند، در صورتی که هریک از مواد بالا آلوده باشند، بیماری برفک در داخل دهان نوزاد مشاهده می شود.

وی گفت: عفونت مربوط به بیماری برفک یک عفونت فرصت طلب است و به علت ایمنی پایین نوزاد سریع در بدن او راه پیدا می کند و علائم آن به صورت: بیقراری نوزاد، تب خفیف و شیر نخوردن نوزاد بروز می کند.

دکتر فیروزی بیماری برفک را به صورت دانه های سفید در داخل گونه ها و بر روی زبان نوزاد دانست.

این فوق تخصص کودکان، اولین اقدام برای درمان این بیماری را مصرف قطره که توسط پزشک تجویز می شود، اعلام کرد و افزود: پس از آن استریل کردن سرشیشه و پستانک نوزاد ضروری است.

وی گفت: طول درمان این بیماری برای نوزاد 2 روز است و در شرایطی که بیماری حاد باشد، پزشک باید منابع آلوده موجود در اطراف نوزاد را مورد بررسی قرار دهد.

فیروزی در پایان خاطرنشان کرد: این بیماری عمدتا مشکلی برای مادران ایجاد نمی کند، اما احتمال یک سوزش خفیف در ناحیه سینه مادر، در صورتی که کودک شیرخوار باشد، وجود دارد.

برچسب ها: برفک ، سفید ، دانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار