مدیر حوزه‌های علمیه گفت: مبلغین باید هنر عرضه دین با زبان ساده را داشته باشند و آستانه تحمل مشکلات را نیز در خود بالا برند تا بتوانند فریاد اسلام را به گوش جهانیان برسانند.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی تربیت مبلغ و تبلیغ بین‌الملل که عصر امروز در این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه بزرگ ما افرادی، مؤمنانه و مجاهدانه تلاشی را با نگاه به افق‌های دور آغاز کرده و خودشان را وقف اسلام و مکتب اهل بیت (ع) کرده‌اند تا بتوانند منادی فریاد مظلومیت دین و زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) در جهان باشند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند مجموعه‌ای را به شما معرفی می‌کنم که نه پیامبر و نه شهید هستند تا موقعیت ویژه‌ای داشته باشند ولی ویژگی‌هایی دارند که در روز قیامت هم انبیاء و هم شهدا به حال آنان به واسطه موقعیتی که نزد خدای متعال دارند، غبطه می‌خورند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: تعبیر سخن پیامبر (ص) این بود که اینان کسانی هستند که در مرکز تبلیغ بین‌الملل برای یک رسالت بزرگ جمع شده‌اند و بار سفر می‌بندند و برای تبلیغ دین خدا سفر می‌کنند و عبادالله را به خدا ربط می‌دهند و در واقع نقش یک رابط را دارند و واسطه فیض هستند.

وی با تاکید بر اینکه مرکز دو وظیفه مهم امر به معروف و نهی از منکر را بر دوش دارد، اظهار داشت: این دو وظیفه مهم شروطی اساسی دارند که در کلام امیرالمؤمنین (ع) آمده است، ایشان فرمودند اگر کسی سه ویژگی داشته باشد دنیا و آخرت برای او سالم می‌ماند و در دو دنیا احساس سلامت و آرامش می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مد نظر مولای متقیان این است که این افراد تنها امر صادر نمی‌کنند بلکه خود در ابتدا عامل هستند، یعنی مبلغی می‌تواند پیام اسلام را به دنیا ارسال کند که ابتدا خودش به آن عمل کند و اگر در مقام عمل لنگ بودیم آن ویژگی‌هایی که پیامبر (ص) فرمودند که شهدا و پیامبران بر آن غبطه می‌خورند بر کار ما صدق نخواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: مبلغین باید هنر عرضه دین با زبان ساده را داشته باشند و آستانه تحمل مشکلات را نیز در خود بالا برند و خوشا به حال کسی که مشکلات را در راه ادای واجب به جان می‌خرد./س

برچسب ها: قم ، مبلغ ، عرضه ، دین ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.