مسئول دفتر توسعه فناوري هاي سلامت گفت: چالش هاي موجود در بحث احداث کارخانه هاي توليد دارو باعث دلزدگي محققان شده که در همين راستا در حال رايزني با مسئولين زيست فناوري رياست جمهوري براي حل اين مشکل هستيم.

دکتر صابري، مسئول دفتر توسعه فناوري هاي سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طي ابلاغي چند روز پيش شوراي کلان سياست گذاري به رياست وزير بهداشت و دبيري دکتر قاتعي تشکيل شد تا طرح هاي کلان فناوري مثل توليد دارو، واکسن و تجهيزات پزشکي را حمايت کنند.

وي ادامه داد: اولويت ما طرح هايي هستند که اولا محصول محور باشند و دوما اين که در حوزه سلامت کاربردي باشند که در همين راستا 2 جلسه برگزار شده است که در حال بررسي 20 طرح تحقيقاتي هستيم که هنوز به نتيجه نرسيده ايم.

صابري در پاسخ به اين سوال که هفته گذشته توليد يک داروي صرع توسط محققان ايراني به نتيجه رسيده بود به دليل واقع نشدن در شعاع 120 کيلومتري متوقف شد عنوان کرد:  توليد فرآورده هاي هايتك حق دارند که در شعاع کمتر از 120 کيلومتري باشند که البته ما شاهد وجود کارخانه هايي از توليد دارو در فاصله حتي 4 تا 5 کيلومتر تهران هستيم که البته ما هم اين چالش را که باعث دلزدگي محققان براي توليد و تحقيقات مي شود را با همکاران در بخش زيست فناوري رياست جمهوري مطرح و پي گير آن براي برطرف کردن هر چه زود تر آن هستيم.

وي خاطرنشان کرد: از 100 پروژه مصوب فناوري سلامت 70 پروژه در حال انجام است./ ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار