عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از افزایش همکاری‎های ترکیه و ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان،

ابراهیم آقامحمدی با اعلام این خبر افزود: به تقاضای سفیر ترکیه در ایران دیدار و رایزنی‎هایی بین بنده و ایشان صورت گرفت و در خصوص مسائل کلان بین دو کشور بحث شد.

وی تصریح کرد: با توجه به فرهنگ دیرینه و مسائل سیاسی و اقتصادی دو کشور، بحث‎هایی پیرامون مسائل منطقه و جهان اسلام، مسائل داخلی کشور ترکیه، وضعیت کشور مصر و همکاری اقتصادی دو کشور مطرح شد.

آقامحمدی ادامه داد: در این دیدار، سفیر ترکیه خواهان هر چه بیشتر شدن روابط سیاسی و پارلمانی دو کشور بود و علاقه خود و دولت این کشور را در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس اضافه کرد: همچنین مراتب آمادگی دولت مردان، مجلس و بخش خصوصی کشورمان نیز در جهت عالی‎تر کردن روابط به ایشان اعلام شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر رابطه اقتصادی خوبی با این کشور برقرار است به گونه‎ای که دو کشور در سطح 20 میلیارد دلار با هم ارتباط دارند.

وی یادآور شد: چشم‎انداز کشور در سال 2015، افزایش سطح مبادلات به 30 تا 35 میلیارد دلار با این کشور است.

آقامحمدی اذعان کرد: خوشبختانه بخش خصوصی و دولتی ما در ابعاد مختلف تجاری از جمله فروش نفت، صادرات و واردات انواع لوازمات، نساجی، دارویی و خوراکی فعال هستند و انتظار می‎رود سطح مبادلات این دو کشور به حداکثر ممکن برسد.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس در رابطه با مسائل سیاسی مطرح شده هم گفت: این مباحث در موضوعاتی چون سوریه و مصر صورت گرفت و در آن بر انتخاب دولت سوریه با مراجعه مردم به پای صندوق‎های رأی تأکید شد.

او اضافه کرد: همچنین گفته شد نباید در مورد مسائل اسلام بر آمریکا تکیه داشت. کودتایی که برعلیه دولت مرسی صورت گرفت از ارتباط مرسی با آمریکا و غرب حاکی بود و اشتباه دولت او در دخالت دادن دولت‎های غربی در مسائل کشورش است؛ این صحبت‎های برای ایشان قابل توجه و تأمل بود./ز

برچسب ها: افزایش ، مبادلات ، سطح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.