به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، گردشگري الكترونيك واقعيتي غيرقابل انكار است. وقتي ما به شهروند الكترونيك (e-citizen) ، دولت الكترونيك (e-government) ، تجارت الكترونيك (e-commerce) ، بانكداري الكترونيك (e-banking) ، آموزش الكترونيك (e-learning) در قالب جامعه اطلاعاتي (information society) معتقديم، بايد زمينه هاي گردشگري مجازي (e-tourism) را نيز فراهم كنيم .
گردشگري الكترونيك، دور دنيا با يك كليك فقط نيست! گردشگري مجازي، ابزاري است كه توسط آن يك گردشگر بتواند در كم ترين زمان، با كم ترين امكانات، كم ترين هزينه و با كم ترين دانش، ظرفيت هاي گردشگري يك كشور را شناسايي و با يك برنامه هدفمند و طرح هدايت گر از سوي دولت و آژانس ها و مراكز مربوطه به مكاني خاص مسافرت كند.
اگر نگرش ما در مورد توريسم به منزله يك صنعت باشد در اين صورت بايد به عنوان يك كالا مراحل مختلف «توليد»، توزيع و بازاريابي و مصرف را طي كند و در هر مرحله نيز برنامه ريزي مدوني داشته باشدز/ .