دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با تمام دنیا وارد جنگ شدیم اما با اتکا به خداوند و اراده جوانان توانستیم دو ابرقدرت غرب و شرق را شکست دهیم و موجبات عزت و افتخار ایران اسلامی را فراهم کنیم.

محسن رضایی همزمان با دومین روز ازهفته دفاع مقدس، و در مراسم یادواره 80 شهید شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس افزود: در سال‌های ابتدایی جنگ شرایط نامساعدی بر کشور حاکم بود اما با ورود نیروهای مردمی و سپاه به جنگ توانستیم شهرهای تصرف شده را یکی پس از دیگر آزاد کنیم و در نهایت پیروز نهایی میدان شویم.فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس، امداد‌های الهی را از مهمترین عوامل پیروزی رزمندگان کشور در جنگ تحمیلی دانست و  تبعیت رزمندگان از حضرت امام خمینی(ره) را راهگشا در لحظات سخت نبرد با دشمن عنوان کرد و فتح خرمشهر را از ثمرات این ولایت پذیری برشمرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خداوند متعال عنایت ویژه‌ای به مردم و رزمندگان کشور داشت و به واسطه همین عنایت بود که پیروز میدان شدیم و رزمندگان نیز تنها وسیله‌‌ای برای تحقق این مهم بودند و هیچ ادعایی ندارند.
رضایی، با اشاره به طرح نرمش قهرمانانه اظهار داشت: چنین تاکتیکی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در مقاطعی از زمان به کار گرفته شده و نتیجه بخش بوده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: نرمش قهرمانانه به معنای صلح و یا ضعف نیست بلکه تاکتیکی است که با قرار گرفتن در موضع قدرت باید اجرایی شود.
وی، خواستار استفاده دولت دکتر روحانی از همه ظرفیت‌های کشور برای رفع مشکلات و نارسایی‌ها در مناطق محروم شد و گفت: تلاش برای رفع چالش‌های سیاست خارجی اقدام مهم و به جایی است اما باید توجه داشت که اتکا به نیروهای داخلی و رونق تولیدات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی می تواند بسیار موثرتر واقع شود.

شهرستان کوهرنگ، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، با 35 هزار نفر جمعیت می باشد که مرکز آن ( شهر چلگرد ) در فاصله 85 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد. /س

 

برچسب ها: یادواره ، شهدا ، کوهرنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.