مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اصلاح و نگهداری از خاک در کشاورزی ارگانیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

احمد بایبوردی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز با تاکید بر اینکه کشت و کار ارگانیک بر مبنای فهم کامل و مدیریت هوشمندانه این فرآیندها و روابط متقابل استوار باشد، تصریح کرد: در کشاورزی رایج کانون توجه روی دستیابی به بیشترین بازده از یک محصول خاص متمرکز است.

بایبوردی ضمن اشاره ای به تبعیت کشاورزی ارگانیک از موجودات زنده ادامه داد: کشاورزی ارگانیک به عنوان یک نظام زراعی از اصول و قواعد یک موجود زنده تبعیت نموده و در آن تمامی اجزاء اعم از خاک، گیاه، حشره، کشاورز و... در ارتباطی تنگاتنگ هستند.

مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: کشاورزان ارگانیک کار چیزهای زیادی از مطالعه تعاملات و اثرات متقابل داخل زیست بوم هایی نظیر درختزارها می آموزند.

وی با مهم دانستن حاظت از منابع طبیعی در کشاورزی ارگانیک اظهار داشت: کشاورزی ارگانیک شیوه جامع نگر کشت و کار است که علاوه بر تولید محصولاتی با کیفیّت بالا، هدف مهم نگهداری و حفاظت از منابع طبیعی، خاک حاصلخیز، آب تمیز و تنوّع زیستی غنی است.

مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به تشدید فعالیت میکروارگانیسم های خاک در کشاورزی ارگانیک اشاره کرد و افزود: در این نظام زراعی فعالیت ارگانیسم های خاک با استفاده از کودهای آلی و جلوگیری از به خطر افتادن آنها به واسطه کاربرد آفتکش های شیمیایی تشدید شده است.

بایبوردی تاکید کرد: برای جلوگیری از فرسایش خاک در کنار سایر روش های موجود از مالچ پاشی و محصولات پوششی نیز استفاده می کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.