سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کاشان از احداث اقامتگاه گردشگری در شهر برزک با مشارکت شهرداری خبر داد.

حسین یزدان مهر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، گفت: کارساخت این اقامتگاه در سال 1390 با اعتبار استانی بالغ بر 500 میلیون ريال در مسیر ورودی شهر کوهستانی و زیبای برزک آغاز شد.

به گفته وی، شهر برزک از جمله شهـرهاي كهن و داراي بافت تاريخي با ارزش معمـاري ايراني در محدوده شهرستان كاشان با داشتن مناظر طبيعي و بكر و دلباز و چشم اندازهاي وسيع و زيبا از جمله چشمه سارهاي متعدد و آبشارهاي زيبا و رودخانه اي كه طول شهر را مي پيمايد و در مسير راه خود گياهان و كشتزارها را جاني تازه مي بخشد، جاذبه هاي گردشگري بسياري و مناظر ديدني و سرسبزي را براي اين منطقه بوجود آورده است . وجـود آثـار تاريخـي و طبيعي متعـدد و همچنین ایام گلابگیری شهر برزك را جاذب برای گردشگراني كرده است كه در فصول مختلف سال ، خاصه فصل گل و گلاب و جشنواره آن ، به اين منطقه عزيمت مي نمايند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کاشان ضمن تاکید بر اهمیت تاسیس و ایجاد اقامتگاهها در توسعه همه جانبه گردشگری افزود: امروزه اقامتگاهها نقش مهمی در توسعه فعالیت های گردشگری ایفا می کنند و نقش اقامتگاهها در صنعت گردشگری را در سه سطح اقتصاد گردشگری،توزیع، پراکنش گردشگر در نقاط مختلف و ارائه فضاهای کالبدی مناسب بصورت ترکیب فضاهای سر بسته و روباز که چشم انداز دائمی مناسبی برای گردشگر ایجاد می کند عنوان کرد.

یزدانمهر در ادامه اذعان داشت: با توجه به مسایل یاد شده وجود و لزوم احداث اقامتگاه در شهر بزرک به شدت احساس می شد که در این راستا اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کاشان با همکاری شهرداری برزک شروع به طراحی کرد که در سال 1390 مرحله1 این طرح توسط اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کاشان نظارت و اجرا شد .

وی مساحت این زمین را در حدود 6 هکتار اعلام کرد و افزود: فضاهای مورد استفاده در این اقامتگاه شامل: توقف گاه، فضای سبز، آبخوری، کباب پز، سرویس بهداشتی ، نمازخانه، آلاچیق و سکو و همچنین فضای بازی و دریاچه مصنوعی است.

یزدانمهر اقدامات انجام گرفته در طی این طرح را شامل خاکبرداری و تسطیح پی ریزی و دیوار چینی با سنگ لاشه - اجرای پله های ارتباطی و همچنین ایجاد کانال هدایت مسیل آب برای جلوگیری از تخریب اقامتگاه و هدایت آب به دریاچه مصنوعی ایجاد شده برشمردو اضافه کرد: این دریاچه مصنوعی کاربرد ذخیره آب برای آبیاری در اراضی اطراف را نیز دارا ست./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.