رئيس مجلس شوراي اسلامي در گفتگوي تلفني با همتاي سوري خود گفت: جمهوری اسلامی در مذاکرات خود در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی همواره با قاطعیت اعلام کرده است که حل مشکلات سوریه راه حل نظامی و زورمدارانه ندارد و تنها با استفاده از روش‌های سیاسی معقول می‌توان به بحران در این کشور خاتمه داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته با همتای سوری خود تلفنی گفتگو کرد.

بر اساس اين گزارش در این گفتگو ابتدا آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از مقاومت و ایستادگی مسئولان و مردم سوریه در مقابل توطئه های شوم خارجی و اقدامات غیرانسانی تروریست‌ها در این کشور گفت: بحمدالله شاهدیم که در اثر پایداری و مقاومت مردم و رهبران سوریه در برابر تحرکات مذبوحانه دشمنان خارجی و ایادی تروریست آنها، شرایط کشور سوریه به گونه‌ای مثبت در حال تغییر است.

وی افزود: با استمرار مقاومت‌ها پیروزی نهایی از آن مردم سوریه خواهد بود و دشمنان این کشور در بیرون از مرزها نتیجه‌ای نخواهند گرفت. 

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه به تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی در راستای کمک به حل و فصل موضوع سوریه و گفتگوهای خود با روسای مجالس عراق و ترکیه در سفر اخیرشان به تهران اشاره کرد و گفت: این دیدارها در راستای مساعی دیپلماتیک و پیگیری طرحی برای حل بحران سوریه انجام شده و جمهوری اسلامی در مذاکرات خود در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی همواره با قاطعیت اعلام کرده است که حل مشکلات سوریه راه حل نظامی و زورمدارانه ندارد و تنها با استفاده از روش‌های سیاسی معقول می‌توان به بحران در این کشور خاتمه داد.

در ادامه این گفتگوی تلفنی همچنین آقای محمد جهاد اللحام رئیس مجلس شعب سوریه ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات و اقدامات صورت گرفته در خصوص کشور متبوعش گفت: ما از تلاش‌های صادقانه تقدیر می‌کنیم و مواضع اصولی و منطقی ایران به عنوان یک کشور مهم منطقه را از ابتدا تاکنون می‌ستائیم.

وی در ادامه با انتقاد از مواضع دوگانه برخی کشورهای منطقه در خصوص مسائل سوریه افزود: مواضع و رویکردهای برخی کشورهای منطقه در مورد تحولات سوریه، منافقانه و مزدورانه است و آنها چشم خود را به طور آگاهانه بر جنایات ددمنشانه تروریست‌ها و حامیان خارجی آنها بسته‌اند. 

وی ابراز امیدواری کرد با استمرار در مساعی دیپلماتیک کشورهای حق طلب و ادامه ایستادگی مردم سوریه در برابر انواع توطئه‌های خارجی، مشکلات این کشور به زودی حل و فصل گردد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار