وزير امور خارجه ايران اعلام کرد براي حل و فصل مسئله هسته اي ايران فرصتي تاريخي وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران که اکنون در نيويورک بسر مي برد، اعلام کرد براي حل و فصل مسئله هسته اي ايران فرصتي تاريخي وجود دارد. 

وزير امور خارجه ايران در صفحه توييتر خود نوشت: ما براي حل وفصل مسئله هسته اي فرصتي تاريخي داريم اما کشورهاي گروه پنج به علاوه يک بايد رفتار خود را براي مطابقت دادن بهتر آن با رويکرد جديد ايران تنظيم کنند.

ظريف قرار است پنجشنبه در نيويورک با همتايان خود در گروه پنج به علاوه يک ( آمريکا ، روسيه ، چين ، فرانسه ، انگليس و آلمان) درحاشيه مجمع عمومي سازمان ملل متحد ديدار کند.

مرضيه افخم سخنگوي وزارت امور خارجه ايران سه شنبه اعلام کرد اين نشست شروع جديدي در گفتگوهاي هسته اي و گامي به جلو محسوب مي شود.

کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا که به نمايندگي از گروه پنج به علاوه يک گفتگوهايي را با ايران انجام مي دهد دوشنبه اعلام کرد او اکتبر در چارچوب نخستين  دور گفتگوها از زمان به قدرت رسيدن روحاني  در ژنو با ظريف ديدار خواهد کرد. آخرين گفتگوها اوايل آوريل در آلماتي قزاقستان برگزار شده بود.

 ظريف همچنين در صفحه فيس بوک خود درباره خوشبيني بيش از حد درباره نتايج نخستين ديدار  بين وزيران امور خارجه ايران با پنج به علاوه يک در روز پنجشنبه هشدار داد.

وي نوشت: بايد بگويم که در سياست خارجي صبر ، آرامش و تاکتيک نياز است و بايد گفتگوها را حساب شده و با تفکر و هدفمند انجام داد.

ظريف افزود: نبايد انتظار داشت که مشکلاتي که روي هم تلنبار شده است در يک يا چند جلسه ديدار حل وفصل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار