منیژه آرین مشکلات خیالی عرصه نویسندگی را به دلیل فهمیده نشده توسط برخی افراد یا ارگانها بیان و بر لزوم حل این مسئله تاکید کرد.

منیژه آرین نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: شخصا موافق وجود انواع آراء و عقاید بوده و با ابتذال مخالف هستیم در ادبیات باید درحوزه آراء و عقاید آزادی وجود داشته باشد.

وی با بیان آنچه انسجام کسیختگی محسوب شده اظهار مخالفت کرده و تاکید کرد: زمان نوعی تفکر آزاد کاری هنرمندانه است فکر می کنم این فضای باز در حوزه ادبیات به نویسنده  کمک می کند.

آرين با بیان چاپ کتابهایش در سوره مهر و احساس آزادی در عرصه نویسندگی تصریح کرد: چون زمانهای من در  حوزه ای نبوده که وارد سانسور شود در نوشتن احساس آزادی داشتیم و مسائل تاریخی مطرح شده در کتابهایم با وجود بیان عقاید مختلف از طرف دوستان سوره مهر با برخورد خوبی روبرو بود.

وی در خصوص نپذیرفتن ممیزی توسط ناشران افزود: حق ناشران است ناشران را در ممیزی کتاب آزاد گذاشته و بعد از متحمل خرج شدن  ممیزی شود هیچگاه نه فیلم نه کتاب صد در صد آزاد را جذب نکرده و در هیچ جای دنیا نمی توان کاری صد در صد مورد قبول مخاطبان ارائه داد.

وی با بیان  وجود جو زدگی در کار فرهنگی کشورمان و لزوم کار کارشناسی در این زمینه خاطر نشان کرد: اگر ارگانها مخالفتی در زمینه چاپ اثر ادبی داشته  باشند باید یک فرد آگاه  فرهنگی در شورای تصمیم گیری  شرکت کند تا مشکلی بعد از چاپ  به وجود نیاید./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار