دیابت از بیماری هایی است که اکثر افراد جامعه راگرفتار خود کرده است این بیماری مشکلاتی نیز برای سایر قیمت های بدن ایجاد خواهد کرد.

دکتر احمد شیر افکن اکو کار دیولوژیست در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از فاکتورهای اساسی بریا پیرایش بیماری های قلبی و عروقی دیابت است به طوری که مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی در مبتلایان به دیابت بیشتر از بیماران قلبی برون دیابت است.

وی افزود: بیماری دیابت توجه و مراقبت بیشتری می خواهد و باید درمان شود.

شیر افکن ادامه داد: بیماران دیابتی برای اینکه از سلامت قلب خود مطمئن شوند باید بعد از گذشت یک دهه از بیماری دیابت خود، مورد معاینه قلبی قرار بگریند و منتظر علائم بیمار ی های قلبی نباشند زیرا شیوع مشکلات قلبی بدون علامت در بیماران دیابتیک خیلی بیشتر است.

وی با بیان اینکه دیابت نیز مانند فشار خون بالا، چربی بالا و کشیدن سیگار از فاکتورهای ایجاد کننده بیماری های قلبی است گفت: دیابت علاوه بر به همراه داشتن بیماری های قلبی، مشکلات کلیوی ، عروقی نیز در ایجاد می کند وچون عموما بدون علامت هستند، تشخیص آنها با تاخیر زیاد همراه است و در نتیجه بیشترین صدمه را به دیابتیک های قلبی وارد می سازد.

شیرافکن تصریح کرد: درمان بیماری های قلبی در افراد دیابتی با بیماران قلبی غیر دیابتی تفاوت زیاد ندارد، فقط چون شیوع بیماری های ناشی از چربی در این افراد بیشتر است باید در این زمینه مراقبت های بیشتری صورت بگیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شیوع بیماری گرفتگی عروق کرونر در بیماران مبتلا به دیابت بیشتر از بیماران غیر دیابتیک است./ع2

برچسب ها: بیماری ، شیرین ، قلبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار