رييس‌جمهوري اسلامي ايران در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل در ديدار نخست وزير فيجي و رييس گروه 77 با وي، با اشاره به اهميت روابط جمهوري اسلامي ايران با کشور فيجي، بر آمادگي کشورمان براي توسعه مناسبات و روابط دوستانه با اين کشور تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، اقاي روحاني به نقش فيجي در گروه 77 اشاره کرد و گفت: در اوضاع امروز جهاني گروههايي مثل گروه 77 و جنبش عدم تعهد مي‌توانند نقش سازنده‌اي در معادلات جهاني داشته باشند.
وي با اظهار تاسف از برخي ناآرامي‌ها در منطقه حساس خاورميانه، تلاش‌هاي گروه 77 و جنبش عدم تعهد را براي برقراري صلح و ثبات منطقه‌اي مفيد ارزيابي کرد.
دکتر روحاني تصريح کرد: امکانات و ظرفيت‌هاي فراواني براي توسعه روابط دوجانبه ميان جمهوري اسلامي ايران و فيجي از جمله در زمينه صنعت توريسم وجود دارد که بايد از آنها به خوبي استفاده کرد.
نخست وزير فيجي نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از ديدار با دکتر روحاني بر اهميت روابط و تعميق همکاري هاي ميان دو کشور تاکيد و خواستار توسعه روابط دوستانه با جمهوري اسلامي ايران شد.
وي همچنين با اشاره به تلاش انسان دوستانه کشور فيجي براي برقراري صلح و ثبات منطقه‌اي اظهار اميدواري کرد اين تلاشها با مشارکت و کمک ديگر کشورهاي منطقه از جمله ايران هر چه زودتر به نتيجه برسد.
برچسب ها: بین الملل ، ایران ، فیجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار