مستند آموزگار شهر من كه زندگي رحيم هودي از چهره هاي برتر تئاتر كشور را به تصوير كشيده به كارگرداني مهگان فرهنگ راهي جشنواره بين المللي فيلم رشد شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مهگان فرهنگ، گفت: در مستند آموزگار شهر من، در مدت يكسال از عكس ها و فيلم هاي آرشيوي اين بازيگر پر پيشينه تئاتر، تلويزيون و سينماي ايران، تصويربرداري شده است.
اين فيلمساز شيرازي با اشاره به اينكه هودي تنها بازمانده ي قديمي ترين گروه تئاتر كشور با عنوان تئاتر سعدي و از نسل بازيگران بومي به جامانده از سال هاي دور است، ادامه داد: پژوهش هاي اين فيلم كه به شيوه مستند – پرتره تهيه شده، ماه ها پيش از تصويربرداري صورت گرفت و موسيقي و صداگذاري اين مستند اواخر تيرماه امسال انجام شد تا در نهايت پس از يكسال آماده نمايش شد.
كارگردان مستند آموزگار شهر من با اشاره به ساخت موسيقي اين فيلم توسط مهديا عليزاده، گفت: ملودي هاي ساخته شده براي اين اثر بر اساس تم پيش پرده خواني هاي قديم ايران تنظيم شده و توسط اركستر به اجرا در آمده است.
فرهنگ، طولاني شدن تدوين اين مستند را به دليل استفاده از فيلم و عكس آرشيوي دانست و گفت: چون بايد اين موارد بر اساس نقش هاي استاد هودي در آثار سينمايي و تلويزيوني انتخاب مي شد، عمدتا از سوي صاحبان آثار معطل شديم.
سازنده فيلم مستند آموزگار شهر من با اشاره به پيشينه رحيم هودي در هنرهاي نمايشي استان فارس، بیان کرد: بخشي از لوكيشن هاي اين فيلم چون در بافت قديم شيراز قرار مي گرفت هم اينك ديگر وجود ندارند و به نوعي اين فيلم يادگاري از بافت قديمي شيراز نيز محسوب مي شود.
وي با اشاره به قرار گرفتن اين مستند در ميان فيلم هاي بخش مسابقه ي جشنواره بين المللي فيلم رشد، ادامه داد: چون اين اثر پيرامون آموزش و فرهنگ تهيه شده با توجه به علاقه استاد رحيم هودي به آموزگاري كه بخشي از زندگي هنري وي را به عنوان نخستين كسي كه تئاتر را در سيستم آموزشي به ميان ايل عشاير فارس برد، در گام نخست به جشنواره ي بين المللي فيلم رشد ارسال شد تا در بخش آثار مستند ساخته ي فرهنگيان به رقابت بپردازد.
فرهنگ كه كار پژوهش و كارگرداني اين فيلم را انجام داده ابراز اميدواري كرد آموزگار شهر من براي نمايش عمومي در شبكه نمايش خانگي قرار گيرد.
ديگر عوامل ساخت آموزگار شهر من، سعيد ذوالنوريان(تهيه كننده و صدابردار)، صمد فرهنگ(تصويربردار)، مهزاد هدايتي(عكاس)، پويان رنجبر(تدوين)، كاميار بهبهاني(صداگذار) و بهداد صالحي(طراح پوستر) هستند./س

برچسب ها: مستند ، آموزگار ، شهر ، من
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.