عضو کميسيون فرهنگي در پاسخ به باشگاه خبرنگاران گفت: رئيس‌جمهور در سخنراني خود تاکيد کرد که دو نگاه موجود در آمريکا که يکي مربوط به جنگ طلبي است و ديگري واقع بينانه است، هم صدا شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، غلامعلي حداد عادل در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور آمريکا گفت: آقاي اوباما در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل نسبت به سخنان قبلي همچنين روساي جمهور پيشين اين کشور لحن متفاوتي داشت.  
 
وي افزود: رويکرد جديد آمريکا حکايت از آن است که تغييري در نگاه مسئولان آمريکايي به وجود آمده و ريشه آن را بايد در مقاومت ملت ايران و اقتدار ملت ايران و حق طلبي نظام جمهوري اسلامي جستجو کرد.  
 
عضو کميسيون فرهنگي مجلس در پاسخ به اين سوال که آيا مي توان به تغيير لحن آمريکايي‌ها خوش بين بود يا نه تصريح کرد: اگر دليلي در دست نداشته باشيم، بايد خوشبين باشيم و کار را ادامه دهيم مگر اين که در عمل چيز ديگري ثابت شود.  
 
حداد عادل در پاسخ به باشگاه خبرنگاران درباره سخنان رئيس‌جمهور در زمينه انتظار جمهوري اسلامي ايران از آمريکا يک صداي واحد است، اضافه کرد: آقاي روحاني با يک بيان ديپلماتيک خواستند بگويند که مشخص شود چه کسي در آمريکا تصميم مي‌گيرد،‌ آيا گروه فشار صهيونيست در آمريکا تصميم گيرنده است يا دولتمردان و يا ملت آمريکا؟ چرا که گاهي وقت‌ها نغمه‌هاي جنگ طلبانه‌اي شنيده مي‌شود که حاکي از فشار گروه‌هاي فشار صهيونيستي دارد.  
 
اين نماينده مجلس افزود: آقاي روحاني مي‌خواست بگويد دو نگاهي که در آمريکا وجود دارد که يکي متعلق به واقع‌بيني و ديگري در راستاي جنگ طلبي است بايد برطرف شود.  
 
حداد عادل در پاسخ به اين سوال که آيا رويکردهاي متفاوت در ايران که در زمان انتخابات مطرح شده بود يکي مي‌شود، گفت: در زمان انتخابات هر يک از کانديداها مواضع خود را مطرح مي‌کردند در اين زمان هيچ گاه من و آقاي جليلي از حقوق ملت ايران کوتاه نيامديم و معتقد هستيم بايد در برابر فشار ظالمانه دشمنان تسليم نشويم و اين وحدتي است که بين همه مسئولان وجود دارد،‌اختلاف نظري هم اگر بود متعلق به اين امر مي‌شد که کسي مي‌گفت بايد با موضع مقاومت داخلي پيش رفت و برخي هم معتقد بودند که بايد روابط ديپلماسي خارجي را ارتقا داد از اين رو هيچ کس نمي‌گفت که بايد تسليم شويم کما اين که در سخنراني آقاي روحاني در مجمع عمومي سازمان ملل هيچ نشانه‌اي از صرف نظر کردن از حقوق ملت ايران مشهود نبود. 

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين که حرف‌هاي آقاي اوباما نشان داد که آن‌ها حق هسته‌اي ايران را قبول دارند آيا باب جديدي در مسائل هسته‌اي ايران باز مي‌شود، گفت: اميدواريم که چنين اتفاقي بيافتد و اگر چنين شود استقبال مي‌کنيم.  
 
اين نماينده مجلس همچنين درباره تاثيرگذاري اتفاقات داخلي ايران بر رويکرد جديد مجامع جهاني نسبت به جمهوري اسلامي اظهار داشت: حتما اتفاقات داخلي موثر بوده است چرا که وقتي يک کشور در درياي طوفاني منطقه به آن درجه از بلوغ فکري برسد که علي‌رغم تحريم‌ها و تنگناهاي اقتصادي انتخاباتي را در کمال نظم و آرامش برگزار مي‌کند و با وجود اختلاف بين برنده و بازنده در حد چند دهم درصد است هيچ اعتراضي صورت نمي‌گيرد و همه تسليم قانون مي‌شوند تاثيرات بين‌المللي فراواني دارد و نشانگر بلوغ فکري سياسي رهبري جمهوري اسلامي ايران و اطاعت مردم از رهبري است و اين پيام ملت ايران به دشمنان مي گويد که ما با منطقي صحبت کنيد تا ما نيز با شما منطقي صحبت کنيم.  
 
حداد عادل درباره طرح پيشنهادي رئيس‌جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل متحد بيان کرد: ما از طرح ارائه شده از سوي رئيس‌جمهور حمايت مي‌کنيم و اميدواريم که نتيجه‌بخش باشد،‌ به نظر مي‌رسد اين طرح مي‌تواند فضايي براي فعال شدن ايران در عرصه‌هاي بين‌المللي به وجود آورد.  
 
اين عضو کميسيون فرهنگي همچنين درباره اتفاقات دانشگاه آزاد و عدم حضور يک عضو از هيئت امناي اين دانشگاه در کميسيون آموزش مجلس تصريح کرد: قرار بود يکي از اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد در جلسه ديروز کميسيون آموزش و تحقيقات حضور يابد ولي اين اتفاق نيفتاد شايد در زمان برگزاري جلسه برنامه خاصي براي وي پيش آمده باشد.
انتهاي پيام/

برچسب ها: رئیس ، جمهور ، نگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار