مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت‌های قضایی وزارت آموزش و پرورش گفت: عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با 132 راهکار اجرایی نیاز به همت ملی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ فریدون واسعی  در جلسه مدیران و مسئولان آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: در آموزه‌های دینی و فرهنگ و ادبیات ما به بحث معلم، مدرسه و دانش‌آموز توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی گفت: در سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب برای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش 13 سیاست کلی بیان شده و خود سند تحول بنیادین دارای هشت فصل و حدود 132 راهکار اجرایی می‌باشد که برای تحقق و اجرا نیاز به همت ملی دارد.

واسعی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان عقل حاکمیتی تلقی شده و اعتلای منزلت اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه‌های آنان مورد تأکید سند تحول بنیادین می‌باشد.

مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت‌های قضایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه لازمه ریشه‌کن کردن بی‌سوادی انسداد بی‌سوادی در مدارس است، بیان کرد: در سیاست کلی سند تحول بنیادین 13 راهکار برای ایجاد تحول در نظام برنامه‌ریزی آموزشی و پرورشی، توسعه تربیت بدنی در مدارس، تحول در ساختار مالی و اداری و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در نظام مدیریتی مطرح شده است.

واسعی در ادامه تصریح کرد: امروز بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب بحث تحول بنیادین در آموزش و پرورش مطرح است که مهم‌ترین شرطش این است که نگاه همه مسئولان از بالاترین تا به اصطلاح پایین‌ترین نگاهشان به بحث آموزش و پرورش عوض شود/س.

برچسب ها: اردبیل ، تحقق ، تحول ، بنیادین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.