رضا حكمت‌نيا معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان فارس گفت: با ثبت اين اثر در فهرست ميراث جهاني، با رويكرد جديدي در گردشگري فارس مواجه خواهيم شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، 

وي با اشاره به قرار داشتن در آستانه روز جهاني گردشگري ادامه داد: برنامه‌هاي متنوع و متعددي متناسب با سياست‌هاي كلان سازمان و شعار تدوين شده براي اين روز، در نظر گرفته‌ايم كه هر روز اجرايي خواهد شد.

حكمت‌نيا با بيان اينكه ماه مهر پيك گردشگري شيراز است، از حضور گردشگران مذهبي در شيراز به‌ عنوان سومين حرم اهل بيت(ع) خبرداد و گفت: زائراني از شيعيان عراق، پاكستان و آفريقا داريم.

وي استقبال از گردشگران در مبادي زميني،‌ هوايي و ريلي ورودي به استان، استقرار 80 نفر شيفت راهنماي افتخاري گردشگري در اماكن تحت پوشش ميراث و شاهچراغ(ع) و سيدعلاالدين حسين(ع) و برخي مساجد تاريخي شيراز، اختصاص 10 تا 30 درصد تخفيف در اماكن اقامتي، به‌ صدا در آمدن زنگ ملي گردشگري، گردشگري هوايي بر روي رودخانه كر به‌عنوان رودخانه‌اي تاريخي و بند امير به ‌عنوان يادگاري آبي از 11 سده پيش، قدرداني از فعالان حوزه‌هاي گردشگري، رسانه و كاركنان واحدهاي اقامتي و .. و برگزاري همايش‌ها و سمينارهاي تخصصي به‌ عنوان برنامه‌هاي ويژه اين هفته ياد كرد.

حكمت‌نيا افزود: برگزاري آموزش شيراز شناسي، سمينار تخصصي ميراث وكيل، كارگاه‌هاي فرهنگ گردشگري، بر پايي تورهاي گردشگري طبيعت‌گردي و شيراز گردي و استان‌گردي، قدرداني از منتخبان ايثارگران و خانواده‌هاي شهداي فعال در بخش گردشگري، از ديگر برنامه‌هاي مورد نظر در اين هفته خواهد بود.

معاون گردشگري ميراث فرهنگي با اشاره به وجود حمام‌هاي متعدد تاريخي در ايران، توجه به آداب و رسوم ايرانيان و شيرازي‌ها، مانند آداب و رسوم حمام رفتن را لازم دانست و بیان کرد: در اين هفته در مجموعه وكيل، خانه جهانگردي و ضلع غربي ارگ كريمخاني، نمايشگاه‌هاي مختلفي برگزار خواهد شد./س

برچسب ها: وکیل ، فارس ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.