از اول خرداد تا پايان شهريور ماه امسال تعداد 198 نفر در سواحل درياي استان غرق شدند كه اين رقم نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد رشد داشته است.

مديركل پزشكي قانوني مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با بیان اینکه از این تعداد 181 نفر مرد و بقیه زن هستند،گفت:از این تعداد،شهريور با 68 مورد ، تير با 63 ،مرداد با 45و خرداد با 22 مورد به ترتيب داراي بيشترين آمار غرقي است.

عباسی افزود:براساس گزارش ثبت شده شهرستان هاي محمودآباد با 54 (49 مرد و 5 زن)،بابلسر با 29 مورد همگي مرد و نوشهر با 29 ( 26 مرد و 3 زن)،نور با 23 مورد (22 مرد و يك زن) داراي بيشترين آمار غرقي و جويبار بدون غرقي است.

وی تصريح كرد:بيشترين سنين غرق شدگان را 21 الي 30 سال با 82 مورد و كمترين آن زير 10 سال با دو مورد اعلام كرد.

مديركل پزشكي قانوني مازندران شنا در خارج از طرح هاي دريا بدون درنظرگرفتن عمق و وسعت آن،عدم آشنايي با فن شنا،عدم آگاهي از تفاوت شنا از دريا و استخر و ... از دلايل بروز حادثه براي گردشگران دانست.

عباسی گفت:با توجه به اينكه 86درصد از مغروقين از قشر غير بومي و مسافر هستند لذا به نظر مي رسد اطلاع رساني و فرهنگ سازي در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ايمن از دريا نياز به عزم ملي در سراسر كشور دارد و تلاش مسئولين استاني به تنهايي چاره ساز نخواهد بود./ب

برچسب ها: غرق ، دریا ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.