نویسنده کتاب سال‌های تنهایی، تدوین فرهنگ 80 جلدی اسارت توسط مسعود ده‌نمکی را پرزحمت و تحسین‌برانگیز دانست و گفت:‌ انتظار می‌رود این چنین کارهایی از طرف دولت و مقامات هم مورد همراهمی و همکاری قرار گیرد.

هوشنگ شروین در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، تدوین «فرهنگنامه 80 جلدی اسارت و آزادگان» توسط مسعود ده‌نمکی را از نظر حجم کار و زمانی که به آن اختصاص یافته بسیار سنگین و پرزحمت ارزیابی کرد و گفت:‌ شنیده‌ام کارهایی که توسط آقای ده‌نمکی برای جبهه و جنگ انجام شده است  پشتیبای اقتصادی ندارد و خودش با هزینه شخصی این کارها را انجام داده است.

این نویسنده ادامه داد:‌ اینکه یک شخص، به تنهایی و بدون حمایت مسئولان این کار را انجام داده است تحسین‌برانگیز است و انتظار می‌رود این چنین کارهایی از طرف دولت و مقامات هم مورد همراهمی و همکاری قرار گیرد.

وی درباره این اثر 80 جلدی گفت:‌ این مجموعه می تواند برای جامعه جوان ما مفید باشد چراکه دایره المعارف تاریخ‌نگاری گذشته ایران است و این پیام را منتقل می‌کند که مردم ایران و به‌ویژه اسرا و خانواده اسرا چه در سال‌های اسارت و چه در سال‌های پس از آن چه مصائبی را تحمل کرده‌‍‌اند.

این مفقود‌الاثر 10 ساله کشورمان افزود: این اثر می‌تواند مورد استفاده همه اقشار جامعه به‌ویژه محققان، تاریخ نویسان پژوهشگران جنگ قرار گیرد.

شروین همچنین یادآور شد: 50 سال از جنگ جهانی دوم می گذرد اما همچنان در مورد وقایع آن کتاب می‌نویسند و فیلم و مستند می‌سازند، بنابراین طبیعتا جا دارد به موضوع ایثارگران 8 سال جنگ تحمیلی، خصوصا به وقایعی که برای خانواده اسرا در قبل و بعد از اسارت پیش آمد، در قالب کتاب،‌ فیلم،‌ مستند و پرداخته شود.

«آزاده خلبان هوشنگ شروین» نویسنده کتاب «سال‌های تنهایی» به مدت 10 سال در زندان‌های امنیتی بغداد به صورت مفقودالاثر اسیر بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار