غول پيكرهاي پرده‌ي نقره‌اي كه قدشان بيشتر از دو متر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از هاليوود در پيورتر،

1- آندره روسيمورف: 2 متر و 13 سانتي‌متر


آندره روسيمووف، كشتي‌گير حرفه‌اي بود، تا اينكه سال 1980 مبارزه‌ي او با هالك هوگان باعث شد كشتي ورزش مورد علاقه‌ي بسياري از مردم شود و كشتي را به صنعتي ميلياردي امروز تبديل كند. غول‌پيكري او باعث شد از ورزش به سينما معرفي شود و در سرايل‌هاي پا گنده، مرد شش ميليون دلاري شركت كند. بهترين نقش‌اش را سال 1987 در فانتزي كلاسيكي براي كودكان با عنوان «شاهزاده عروس» بازي كرد.


2- كارل استرويكن: 2 متر و 13 سانتي‌متر

بازيگر هلندي كه اولين نقش‌اش را سال 1978 بازي كرد. ماجراي بازي در اين فيلم از آنجا شروع مي‌شود كه خانمي در خيابان جلوي ماشين استرويكن را مي‌گيرد و فرياد مي‌كشد: «تو را براي بازي در فيلم مي‌خواهيم!» اسم فيلم «گروهبان بيتلز» بود. همچنين در فيلم «دلهاي تنهاي باشگاه فلفل» نقش آدم شروري را بازي مي‌كند. بهترين بازي‌اش براي فيلم جورج لوكاس سال 1985 بود. ديگر بازي شناخته شده او، نقش بيگانه‌اي بلندقد در كمدي، علمي تخيلي «مردان سياه‌پوش» سال 1997 است.

3- چروغ مدرسان: 2 متر و 30 سانتي متر.

بسكتباليست رومانيايي كه بسكتبال اروپا را شكست داد اما به علت مصدوميت نتوانست حرفه‌اش را ادامه دهد.
در فيلم «غول من» در كنار بيلي كريستال ظاهر شد.


4. جان آلن: 2 متر و 18 سانتي متر.
او يكي از موفق‌ترين قدبلندهاي سينما محسوب مي‌شود. دهه‌هاي 20 و 30 ميلادي در كنار اسطوره‌ي كمدي سينما «هارولد لويد»، فيلم‌هاي بي‌شماري را بازي كرد.
از جمله‌ي اين فيلم‌ها «چرا ناراحتي» است كه يكي از پرفروش‌ترين‌هاي سال 1923 شد.

5- كريم عبدالجابر: 2 متر و 18 سانتي‌متر

بسكتباليست بازنشسته‌اي كه در كارنامه‌اش بازي در بيشتر از 25 فيلم و سريال را دارد. در سريال اقتباسي از استيون كينگ با عنوان «ايستادگي» بازي كرد. در «هواپيما» در نقش دستيار خلبان ظاهر شد كه يكي از بهترين فيلم‌هاي او نام گرفت.

6. كوين پيتر هال: 2 متر و 18 سانتي‌متر 
او را با كاراكتر پاگنده در فيلم «هري و هندرسون‌ها» مي‌شناسيم. او پابه پاي آرنولد شوار زنگر در مجموعه «غارتگر» پش رفت. هال در سال 1999 به علت بيماري درگذشت.


7- مايتو مك گروري: 2 متر و 28 سانتي‌متر
اسم هايتومك گروري در كتاب ركوردهاي گينس به خاطر شماره پاي بالايش ثبت شده است. قبل از اينكه بازيگري را شروع كند، در برنامه‌ي تلويزيوني هاروارد استرن و اوپراه وينفري شركت كرد.
در فيلم «خانه‌اي با هزار جسد» نقش عضو كوچكي از خانواده‌هاي وحشي وي رحم فاير فلاي را بازي كرد.

در «ماهي بزرگ» تيم برتون، كاراكتر كارل غول را بي‌نظير بازي كرد.

هك گروري سال 1999، در سن 63 سالگي درگذشت.

8- پيتر مي‌هيو: 2 متر و 18 سانتي‌متر
او در مجموعه فيلم‌هاي «جنگ ستارگان» در نقش چيو باكا ظاهر شد.

اوايل اين ماه، پيتر مي‌هيو در سن 69 سالگي، زانوهايش را عمل كرد.

9- ريچارد كيل: 2 متر و 16 سانتي‌متر
قبل از اينكه بازيگر شود، فروشنده‌ي قبر بود. سال 1974 در فيلم برت رينولدز «حياط بزرگ» ايفاي نقش كرد.
سال 1977 د ر فيلم «جاسوسي كه عاشق من است» مامور بود جيمز باندرا دستگير كند. او در قسمت بعدي اين مجموعه هم بازي كرد. هميشه از او به عنوان سرسخت‌ترين دشمن جيمز باند ياد مي‌شود.

10- شكيل اونيل: 2 متر و 16 سانتي‌متر 
شكيل اونيل، بازكين حرفه‌اي ان‌بي‌اي، اولين فيلمش «حلقه‌هاي آبي» را سال 1994 بازي كرد. بعد از بازي در فيلم «كارام» و «فولاد» سال 2006 در «جيغ 4» ايفاي نقش كرد.

11- ويلت چمبرلين: 2 متر و 16 سانتي‌متر
ويلت حرفه‌اش بسكتبال بود تا اينكه در سريال‌هاي زيادي حضور پيدا كرد اما فقط در يك فيلم سينمايي با نام "كانن ويرانگر" ايفاي نقش كرد. در اين فيلم در كنار آرنولد شوراتزنگر بازي كرد. او در سال 1999 در سن 63 سالگي درگذشت./ي2
برچسب ها: قد بلند ، هالیوود ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.