گزارش هاي جهاني نشان مي دهند كه بيش از يك سوم موارد بيماري وبا مربوط به كشورهاي آفريقايي بوده كه علت اصلي آن نامناسب بودن منابع آب و غذا است.

حميد الله سلطاني، استاديار دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وبا يكي از بيماري هاي مهم و شايع عفوني است كه همچنان به عنوان يك مشكل جهاني به حساب مي آيد.

وي تصريح كرد: با وجود كاهش موارد وبا در جهان اما اين بيماري در برخي از كشورها شيوع و مرگ و مير بسيار بالايي دارد و در واقع قسمت عمده اي از توان سيستم بهداشتي و درماني را مشغول خود كرده است.

سلطاني با اشاره به اينكه ميزان شيوع مرگ و مير ناشي از وبا در كشورهاي در حال توسعه بسيار بيشتر از كشورهاي توسعه يافته است تاكيد كرد: در بين كشورهاي در حال توسعه نيز برخي از كشورهاي آفريقايي و آسيايي نيز به شدت درگيري بيماري هاي عفوني مانند وبا هستند و هزينه هاي زيادي را از اين بابت متحمل مي شوند.

وي گفت:‌گزارش هاي جهاني نشان مي دهند كه بيش از يك سوم موارد بيماري وبا مربوط به كشورهاي آفريقايي بوده كه علت اصلي آن نامناسب بودن منابع آب و غذا است.

سلطاني خاطر نشان كرد: مشكلات و معضلات ناشي از بيماري وبا تا زماني كه منابع آب و بهسازي محيط در جهان حل و فصل نشود همچنان به قوت خود باقي خواهد ماند./ح

برچسب ها: وبا ، آلودگی آب ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار