حاج اسماعيل حسني از جمله عاشقان امام خميني (ره) بود كه با عشق ايثار سراز پا نشناخته و در جبهه هاي دفاع مقدس در عملياتهاي بدر، كربلاي 5، 4 و 10 و بيت المقدس 2 شركت كرد او به پهلوان جبهه ها شهره بود.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران سال 61 حاج اسماعيل همكاري خود را با دفتر پشتيباني جنگ جهاد سازندگي استان زنجان آغاز كرد پيش از آن در عمليات محرم 61 شركت داشت اما از سال 62 و پيش از عمليات خيبر به جمع جهادگران پيوست.
آغاز فعاليت وي در جهاد سازندگي رانندگي با پايه يك بود او علاوه بر اين در عمليات هاي بدر كربلاي 5و 4 و 10 شط علي نصر 8 و 9 و بيت المقدس 2 شركت داشت و با سمت هاي مختلفي در پيشبرد اين عملياتها نقش ايفا كرد.
حاج اسماعيل پيكر قوي داشت به طوري كه به گفته همرزمانش كمپرسورهاي 30 تا 40 كيلويي را به تنهايي تا ارتفاعات بر دوش مي كشيد و ساعت ها در مناطق صعب العبور پياده روي مي كرد.
وي مشهور به پهلوان جبهه ها بود شجاعت جوانمردي آميخته با تواضع و ادب و متعهد در هر كار بود.
24 دي 66 بود كه در ارتفاعات گردش منطقه ماووت پيش از عمليات بيت المقدس 2  با كمپرسور به چاله زد براي ساخت جاده كه به وسيله تركش گلوله خمپاره از ناحيه گردن و دست راست عميقا مجروح شد به راحتي نمي توانستند او را به عقب برگردانند سرانجام به سبب خونريزي شديد به لقاي حق شتافت و به شهادت رسيد./
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار