کشف استعدادهای جدید در لیگ مانور هوایی

یکی از لیگ‌های پرطرفدار در مسابقات رباتیک شریف لیگ مانور هوایی است که با داور آن به بررسی ربات‌ها می‌پردازیم.

علی فراهانی، طراح و داور لیگ مانور هوایی دومین دوره مسابقات شریف در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، در خصوص قابلیت‌های ربات‌های این لیگ گفت: این لیگ برای ربات‌های پرنده و عمود پرواز که مولتی موتور نامیده می‌شود و با چند ملخ پرواز میکنند دو قابلیت ربات‌ها را محک می‌زنیم که اولین آن تصویربرداری و دومی قدرت مانور می‌باشد. در مرحله اول ربات‌ها مسیر کشیده شده روی زمین را با پروازش در دوربین‌ها دنبال می‌کنند که با عبور از مسیرها رنگ روی آن‌ها را باید تشخیص دهد و رنگ را به ما نشان دهد و در آخر در جایی که ما مشخص کردیم فرود آیند.

وی در خصوص مرحله دوم گفت: قدرت مانور به شکلی است که حلقه‌هایی در ابتدا و انتهای زمین قرار داده‌ و ربات‌ها از داخل این حلقه‌ها عبور میکنند و تعدادی توپ و بادکنک از سقف آویزان کرده ایم و با ترکاندن آن‌ها و با عبور ازحلقه‌ انتهایی نهایتا در نقطه آخر فرود می‌آیند.

فراهانی خاطر نشان کرد: تیم‌های شرکت کننده در این لیگ 14 نفره هستند که از نظر فنی تایید شده‌اند و از لحاظ اولیه همه تا حد خوبی از حداقل‌های این علم برخوردار بودند و امروز با توجه به رویکردهای ربات‌ها امیدوارم که استعدادهای جدیدی در این زمینه کشف کنند./ح
برچسب ها: استعداد ، مانور ، ربات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار