استقبال از مرحله دوم مسابقات رباتیک

دومین دوره مسابقات آزاد رباتیک دانشگاه صنعتی شریف که با حضور دانشجویان و دانش‌آموزان از سراسر کشور آغاز شده است بهترین راه برای ارتباط صنعت و کشور می‌باشد که به پیشرفت‌هایی در جهان برسیم.

سید مهدی قریشی، دبیر کمیته ارتباطات و صنعت مسابقات شریف در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، در خصوص نحوه برگزاری مسابقات افزود: با وجود دومین دوره از این مسابقات استقبال گسترده‌ای داشتیم که تعداد 500 تا 700 شرکت‌کننده داریم و تعداد بازدیدکننده از این مسابقات هم بسیار است.

وی در ادامه گفت: با توجه به رویکردی که از ابتدا داشتیم کارها به سمت صنعتی شدن پیش رفته و مسابقات دیگر نمی‌باشد که بیشتر جنبه سرگرمی و بازی دارند و لیگ بینایی ماشین که در دوره اول به صورت انحصاری توسط کمیته فنی مسابقات شریف طراحی شد در دور دوم مسابقات هم وجود دارد و به دو بخش کاوشگر و ترافیک افزایش یافته است.

قریشی در خصوص حمایت لیگ‌های مسابقات افزود: لیگ ابتکاری هم کار که در خط تولید کارخانه‌ها می‌توان استفاده کرد و با توجه به قوانین قابل اجرا تیم‌های برگزیده اول تا سوم با حمایت‌های اسپانسرها و شرکت‌هاتی خصوصی و دولتی و حامیان فنی آن‌ها را وارد صنعت کنند.

وی تاکید کرد: لیگ بینایی برای تشخیص ترافیک می‌باشد و برای به کارگیری در دوربین‌های ترافیکی بسیار مناسب است و تخلفات رانندگی را شناسایی می‌کند.

قریشی در پایان گفت: در بخش ربات پرنده که تعدادی شرکت‌کننده داریم که به مرحله پیش از تولید انبوه رسیده‌اند و این بهترین و کاملترین راه برای ارتباط صنعت و دانشگاه می‌باشد زیرا که تمام سازنده‌ها ایرانی هستند./ح
برچسب ها: رباتیک ، مسابقات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار