مدير عامل اتحاديه سراسري دامداران ايران با اشاره به اين كه اختلاف ارز عامل قاچاق دام زنده است گفت: برخي سودجويان قبل از مناسبت‌هايي مانند عيدقربان با خريد و نگهداري دام‌ها سعي در آشفته كردن بازار داخلي دارند.

سعيد سلطاني سروستاني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به نزديك شدن ايام عيد قربان اظهار داشت: عده‌اي فرصت طلب قبل از برخي از مناسبت‌ها با خريد و نگه داري دام‌ها سعي در آشفته كردن بازار دارند تا بتوانند اين دام‌ها را با 10 يا 15 درصد بيشتر از قيمت واقعي بفروشند.  
 
وي افزود: معمولا مشاهده مي‌شود كه دو يا سه روز بعد از عيد شرايط به حالت عادي برمي‌گردد.
 
سلطاني با بيان اين كه هميشه در چنين مناسبت‌هايي مردم براي گراني اجناس آماده مي‌شوند اضافه كرد: اين آمادگي از سوي مردم نادرست است و فرصت‌هاي خوبي را در اختيار سودجويان قرار مي‌دهد.
 
وي در رابطه با قاچاق دام زنده به كشور عراق نيز گفت: آن چه كه در اين زمينه براي قاچاقچيان ايجاد انگيزه مي‌كند اختلاف ارز است.
 
سلطاني با اشاره به اين كه عدم توزيع توليد داخل در كشور بر بازار داخلي تاثيرگذار است افزود: به دليل قابل كنترل بودن مرزهاي آبي مانند بوشهر و بندرعباس و امكان پذير نبودن قاچاق از اين مرزها قاچاقچيان دام‌ها را از كرمانشاه به عراق و از آن جا به كشورهاي حوزه خليج فارس انتقال مي‌دهند.  
 
وي با بيان اين كه بالا بودن كيفيت گوشت ايراني از جمله عوامل اين امر است اضافه كرد: گوشت ايران در اين كشورها خريداران زيادي داشته و چون متناسب با ذائقه آنان است حاضر هستند پول بيشتري براي آن بپردازند.  
 
به گفته سلطاني در حال حاضر متوسط قيمت كشوري گوشت به اين شرح است:  
هر كيلو دام زنده سبك بين 10 هزار تا 10 هزار و 100 تومان  
هر كيلو لاشه دام 20 تا 21 هزار تومان  

برچسب ها: دام ، دلال ، توزیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار