میزان ناباروری در کل کشور 20 درصد است و تفاوت معناداری بین جامعه شهری و روستایی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد کاظم ، اپیدمیولوژیست در حاشیه رونمایی از نخستین گزارش طرح ملی "بررسی وضعیت باروری در کشور" گفت: جامعه آماری که برای مطالعه در نظر گرفتیم افراد بین 40-20 سال بودند و این به این دلیل بود که ما می‌خواستیم خطای یادآوری را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: افراد جامعه آماری ما به دو دسته تقسیم می‌شوند: افرادی که بعد از ازدواج پیشگیری کرده‌اند و دسته دوم گروهی که پیشگیری نکرده‌اند. در مورد گروهی که عدم پیشگیری دارند باید یکسال از آن گذشته باشد و حاملگی اتفاق نیافتاده باشد تا آن‌ها را جز افراد نابارور محسوب کنیم.

وی افزود: در نتایج اولیه که بدست آمد میزان ناباروری در کل کشور و در جامعه شهری و جامعه روستایی 20 درصد است و تفاوت معناداری بین شهر و روستا وجود ندارد اما ناباروری در بعضی از نقاط بالاتر است و در بعضی از نقاط پایین‌تر از دیگر استان‌هاست.

 بهترین درمان ناباروری تا 2 سال اول عدم درمان است
دکتر محمد کاظم افزود: کسانی که نابارور یکساله هستند اگر درمانی هم نکنند در سال دوم تا 40 درصد شانس بارداری آن‌ها بالا می‌رود به توصیه من بهترین درمان تا سال اول عدم درمان است و بهتر است به هیچ گونه درمانی تن ندهند.

وی در ادامه اظهار کرد: در جامعه باید بیمه ناباروری داشته باشیم اما برای افرادی که 2 سال است بدون هیچ درمانی باردار نشده‌اند./ح
برچسب ها: ناباروری ، درمان ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار