جنگ خياباني، فرهنگ جبهه و... از جمله کتاب هایی هستند که با محوریت دفاع مقدس به رشته تحریر در آمده اند. این کتاب ها می توانند بهترین گزینه برای شب های دفاع مقدس باشند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، خواندن کتاب آن هم با موضوع 8 سال دفاع مقدس می تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که دوست دارند با حال و هوای آن روزها بیشتر آشنا شوند. در ادامه بهترین کتاب های دفاع مقدسی را همراه با حاشیه نویسی رهبر انقلاب در مورد ان کتاب برای شما آورده ایم:

جنگ خياباني

کتاب «جنگ خياباني» نوشته سيد نظام مولاهويزه است و توسط حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامی منتشر شده است. موضوع کتاب گزارش از قيام مردم عراق پس از جنگ نفت و مجموعه مصاحبه‌هايي با جمع زيادي از پناهندگان عراقي است.

در بخشی از حاشیه نویسی رهبر معظم انقلاب بر این کتاب آمده است:

«تلخ است خواندن و شنيدن و حس كردن نوميدي ملتي پس از اميدي نزديك... و آن‌گاه مصيبتي كه در مظلوميت و مغلوبيت مي كشند.»

جدال در زيويه

کتاب «جدال در زيويه» توسط شهيد شكوري، عباس پاسيار، ولي صابر و حميد حسني نوشته شده و حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي آن را منتشر کرده است. این کتاب مجموعه خاطرات دفاع مقدس است.

رهبر معظم انقلاب در حاشیه این کتاب نوشتند:

«چند ساعتي از شب و روزهاي ايام مبارك شهرالله به خواندن اين خاطرات گذشت. از جاها و قضاياي متفاوت و در زمان‌هاي متفاوت، و همه بي‌خبر از يكديگر گفته و نوشته‌اند، محصول همه اين خاطرات يك چيز است؛ همه از عظمت حادثه هشت ساله دفاع مقدس و تحول شگرفي كه در دل و جان و فكر و عمل جوانان اين كشور پديد آورده بود، خبر مي‌دهند و ابعاد بي‌نهايت اين معجزه الهي تاريخ را به تقريب نشان مي‌دهند.»

تپه لاله هاي سرخ

کتاب «تپه لاله هاي سرخ» " به همت حجت ايرواني، شهيد سيدمحمدرضا فيض و غلامرضا نباتي نوشته شده و توسط حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي منتشر شده است. این کتاب مشتمل بر سه خاطره برگرفته از يادداشت‌هاي هر سه نویسنده کتاب است.

رهبر معظم انقلاب در حاشیه این کتاب نوشتند:

«از اين كتاب آخرين نوشته يعني تپه‌هاي لاله سرخ از همه شيرين‌تر و دقيق‌تر است. نوشته شهيد هم كه طلوع دوباره نام گرفته عطر شهادت و اخلاصش محسوس است و هر سه نوشته يادبودهاي باارزشي از جنگ و ايثار هشت ساله است. در نوشته حجت ايرواني كوشش پرمرارت و تحمل‌طلب نيروهاي ديده‌بان به‌خوبي تشريح شده است.»

فرهنگ جبهه

کتاب «فرهنگ جبهه» یکی از کتاب‌های ارزنده در بيان آداب و رسوم فرهنگي مرسوم در ميان رزمندگان دوران دفاع مقدس است که نويسنده آن سيد مهدي فهيمي است و نشر پايداري آن را منتشر کده است.

رهبر معظم انقلاب در حاشیه این کتاب نوشتند:

«وقتي كه جلد اول فرهنگ جبهه در آمد، طبعاً به طور عادي مثل بقيه منشوراتي كه پيش من مي‌آوردند، نشستم آن را خواندم. اين كتاب از بس مرا جذب كرد تا آخرش خواندم؛ بعد ديدم اين كافي نيست به خانه بردم و گفتم همه بنشينيد اين كتاب را بخوانيد. گفتم اين كتاب اصلاً بايد در فضاي خانه‌ها باشد و همه بايد آن را هميشه داشته باشند.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار