تلاش ماموران کنیایی برای یافتن اطلاعات بیشتری از عاملان گروگان گیری اخیر در این کشور و یافتن اطلاعاتی درباره شمار زیادی از افراد ناپدید شده در این حادثه، ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، سه روز پس از گروگان گیری در مرکز خریدی در نایروبی پایتخت کنیا، مسئولان این کشور همچنان سرگرم بررسی در محل این گروگان گیری برای یافتن اطلاعاتی تعیین کننده در خصوص عاملان این حمله هستند. 
نازنین مشیری خبرنگار این شبکه وضعیت دسترسی به اطلاعاتی از این مرکز خرید را ناامیدکننده توصیف کرد. وی گفت ماموران دولت به منظور بررسی های کامل تر درباره شواهد به جا مانده از این حمله، امکان دسترسی خبرنگاران به محل را مسدود کرده اند. آنها هم اکنون سرگرم بررسی اطلاعات دی ان ای، انگشت نگاری و بررسی محل از طبقه بالای این مرکز خرید تا طبقات پایین هستند. این ماموران احتمال می دهند در این بررسی به اجساد بیشتری از غیرنظامیان و مردم برخورد کنند. روزنامه های کنیا همچنین گزارش های مفصلی را درباره تلاش بین المللی برای بازداشت سامانتا لوتویت که به بیوه سفید معروف است، منتشر کرده اند. اینترپل روز پنج شنبه به درخواست کنیا دستور بازداشت او را صادر کرد. این ظن وجود دارد که او با گروگان گیران الشباب همدست بوده است.
یکی از سوالات مهمی که به دنبال این گروگان گیری هنوز بی پاسخ است، سرنوشت افرادی است که ناپدید شده اند. گفته می شود از سرنوشت هفتاد و یک نفر از کسانی که در این مرکز خرید بودند، خبری نیست. یافتن اطلاعاتی درباره این افراد اولویتی جدی برای ماموران کنیایی و پلیس این کشور است.
برچسب ها: بین الملل ، کنیا ، نایروبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار