گروه موسيقي "ليان " بوشهر در پنجمين شب از مهرماه با اجراي قطعه اي متناسب با دفاع مقدس به تمامي شهدا اداي احترام كرد.

به گزارش خبرنگارحوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در كنسرت گروه موسيقي " ليان " بوشهر در تالار وحدت , كنسرت اين گروه موسيقي بوشهري در پنجمين شب از مهرماه با پخش تصاويري از دريا و سواحل جنوب ايران آغاز شد.

گروه "ليان" كه سابقه فعاليت 20 ساله را در كارنامه هنري خود به يادگار دارد در اين كنسرت پائيزي با تدارك اتفاق هايي غافلگيركننده براي هودارانش , فضايي به واقع شاد را در اين روزهاي خسته كننده در پايتخت براي حاضران رقم زد به نحوي كه با ايجاد فضايي شاد , شبي سرشار از خاطره و هيجان را براي مردم رقم زد.

محسن شريفيان سرپرست گروه " ليان " پيش از اجراي قطعه " هله هله " گفت: به خاطر ارادتي كه به خليج فارس , اين درياي كهن داريم با اجراي اين قطعه  به سواحل خليج فارس سفر مي كنيم.

شريفيان در بخشي ديگر از اين برنامه گفت: موسيقي بوشهري طي سال ها از موسيقي هاي مختلفي بهره مي گرفته است همچون اقوام كرد و لر و به همين جهت قطعه اي را با تاثير پذيري موسيقي بوشهري از نواي محلي كردي و لري در اين قسمت اجرا مي كنيم.

شريفيان در بخش پاياني برنامه گفت: با توجه به اينكه در هفته دفاع مقدس هستيم و بوشهر نيز در زمينه موسيقي جنگ فعاليت بسياري داشته است , تصميم داريم نوعي موسيقي حماسي را اجرا كنيم زيرا شهر بوشهر در زمينه موسيقي دفاع مقدس و موسيقي حماسي سابقه درخشاني دارد كه از جمله اين سابقه ها مي توان به قطعه " ممد نبودي ببيني " كه سابقه اي خوش در كارنامه موسيقي بوشهر به شمار مي رود , اشاره كرد.

آكا صفوي خواننده اين گروه است و گروه "ليان " در حال حاضر با ضبط و توليد 12 آلبوم موسيقي و انتشار 6 جلد كتاب و همچنين بيش از 30 اجراي بين المللي به عنوان يكي از مطرح ترين گروه هاي موسيقي بومي ايران كارنامه قابل توجهي دارد.

از جمله نوازندگان چيره دستي كه در اين كنسرت گروه " ليان" راهمراهي كردند مي توان به محمود بردك نيا به عنوان نوازنده دمام و شيكر , وحيد اسدالهي نقاره , مرتضي پالزدان دايره و ضرب و تمپو و محسن شريفيان به عنوان سرپرست گروه و نوازنده پر انرژي ني انبان اشاره كرد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار