امام جمعه مشگین‌شهر گفت: برای مذاکره لحن ملایم کافی نیست بلکه نیاز به اقدام عملی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشگین‌شهر با اشاره به شرکت رئیس جمهور ایران در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: این سفر از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین سفرهای ریاست جمهوری است که در آن رئیس جمهور کشور، ایران را محور ثبات، امنیت و آرامش عنوان کرده و فشارهای وارده را بر جمهوری اسلامی ناروا و غیرقانونی بیان کرده است.

وی تصریح کرد: برای مذاکره با آمریکا مقدماتی نیازمند است که هنوز این مقدمات فراهم نشده به طوریکه برای مذاکره لحن ملایم کافی نیست بلکه نیاز به اقدام عملی است و این با حمایت‌هایی که آمریکا از دشمن قسم خورده نظام جمهوری اسلامی (رژیم صهیونیستی) دارد، میسر نمی‌شود.

امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید خاطر نشان کرد: مهر ماه شور و نشاط دانش‌آموزان است که بالغ بر 14 میلیون دانش‌آموز با شور و نشاط پا به عرصه علم‌آموزی گذاشته‌اند تا بتوانند آینده‌سازان جمهوری اسلامی را تشکیل دهند.

حجت الاسلام باوقار بزرگ‌ترین سرمایه یک کشور را ملت آن کشور عنوان کرد و ادامه داد: نیروهای جوانی که پا به عرصه علم‌آموزی می‌گذارند اگر با انگیزه به علم‌آموزی روی آورند، می‌تواند پیشرفت و توسعه کشور را فراهم کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن به قله‌های رفیع کمال برسانند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری رسالت دانش‌آموزان را نسبت به نسل انقلابی مهم‌تر و ارزشمندتر بیان کرده و دانش‌آموزان باید بیشتر در جهت پیشرفت و توسعه کشور قدم بردارند و از آنان انتظار می‌رود پیشگامان تمدن اسلامی باشند و با فکر و اندیشه نوین حرف‌های تازه‌ای به گوش جهانیان برسانند.

خطیب نماز جمعه مشگین‌شهر نقش آموزش و پرورش را در تربیت دانش‌آموزان و تقویت سیاسی، علمی، اجتماعی و... را با اهمیت خواند و افزود: انتظاری که از آموزش و پرورش در این راستا وجود دارد با سرلوحه قرار دادن تربیت اخلاقی و معنوی بر تقویت و افزایش بصیرت دانش‌آموزان تلاش کنند که لازمه آن ثبات و برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش است.

باوقار تصریح کرد: اساسی‌ترین وظیفه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است و سوق دادن دانش‌آموزان به جولان مسائل سیاسی نوعی خیانت می‌باشد/س.

برچسب ها: اردبیل ، لحن ، ملایم ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.