بانک جهانی طي گزارشي اعلام کرد، بازپرداخت وام‌هاي ايران را که به تعليق درآمده بود، به جريان انداخت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بانک جهانی که دلیل خاصی برای از سرگیری بازپرداخت اقساط این وام ها از سوی ایران را ذکر نکرده است، اعلام کرد بازپرداخت وام‌هاي ايران را که به تعليق درآمده بود، به جريان انداخت.

اين سازمان در ماه ژوئيه اعلام کرد، ایران بیش از 6 ماه است که اقساط وام‌های دریافتی خود را پرداخت نکرده است. موضوعی که به تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران مربوط بوده است.

بر اساس ادعاي بانک جهانی، تا 30 ژوئن 79.1 میلیون دلار از اقساط وام‌های دریافتی ایران سر رسیده شده و ایران آن‌ها را پرداخت نکرده بود. در آن زمان کل بدهی ایران به بانک جهانی 697.4 میلیون دلار اعلام شده بود و نام ایران در فهرست کشورهایی قرار گرفته بود که به این بانک بدهی سر رسید شده دارند و این بدهی را پرداخت نکرده اند.

اين در حاليست که در همان زمان مقامات ايراني اعلام کردند که جمهوري اسلامي ايران تمام قسط‌هاي خود را پرداخت کرده است، اما به دليل تحريم‌ها جريان انتقال پول به بانک جهاني تقريبا به تعليق درآمده بود.  

بر اساس گزارش جدید بانک جهانی با بازپرداخت بدهی های معوق ایران در حال حاضر بدهی ایران به بانک جهانی به 616 میلیون دلار کاهش یافته است

با سفر رئیس جمهور ایران به نیویورک و افزایش امیدها به رفع تنش‌ها بین ایران و غرب گشایشی در مبادلات بانکی ایران با خارج از کشور پدید آمده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بانک ، جهانی ، ایران ، وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار