برای نخستین بار در کشور کروکودیل های پرورشی در جزیره قشم تخم گذاری کردند.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیر عامل مزرعه نوپک قشم با بیان اینکه در حال حاضر کروکودیل ها حدود 40 تخم گذاشته اند گفت: تخم ها مربوط به دو تمساح است یکی مولد وارداتی از کشور تایلند و دیگری پیش مولد بوده است.

مژگان روستایی تخم گیری از یک پیش مولد را نادر عنوان کرد و افزود: امیدست به زودی شاهد تخم گیری های بیشتری از کروکودیل ها باشیم.

وی تصریح کرد: طی دوماه آینده بچه کروکودیل ها با توجه به مراقبت های انجام شده از تخم ها خارج می شوند.

مدیر عامل مزرعه نوپک قشم با بیان اینکه بزرگترین کروکودیل ایران که بیش از سه متر طول و 300 کیلوگرم وزن دارد در این مزرعه نگهداری می شود گفت: تعداد کروکودیل های موجود در مزرعه نوپک در حال حاضر 28 سر است.

روستایی افزود: در این مزرعه برای 15 نفر اشتغالزایی شده است.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: این کروکودیل ها پارسال از کشورهای خارجی وارد این جزیره شده اند.

علی کریمی با بیان اینکه طبق استاندارهای جهانی تا دوسال به دلیل استرس ناشی از جابجایی موفق به تخم گذاری نمی شوند افزود: پرورش دهندگان ایرانی توانستند با مراقبت های لازم و ویژه خود این مدت زمان را به یکسال برسانند.

وی تصریح کرد: با تخمگذاری کروکودیل ها از یک ماه پیش چرخه پرورش کروکودیل که شامل تخم گذاری، پرورش، تولید محصولات و مو لد سازی است در مزرعه نوپک جزیره هنگام تکمیل شده است.

مزرعه نوپک قشم به عنوان اولین مزرعه پرورش کروکودیل از سال 89 فعالیت خود را در جزیره هنگام آغاز کرده است و تاکنون با موفقیت تمامی مراحل طرح خود را پیش برده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.